دسته‌بندی نشده

مدیریت روغن در کمپرسور های موازی

مدیریت روغن در کمپرسور های موازی

مدیریت روغن در کمپرسور های موازی : مدیریت روغن فشار پایین مناسب‌ترین روش کنترل روغن در کمپرسورهای موازی است. در این روش، یک اویل سپراتور کلی وجود دارد که تمام کمپرسورها وارد آن می‌شوند و در دیس‌شارژ روغن جدا می‌شود و وارد یک ریسیور روغن می‌شود. از طریق این ریسیور، روغن از طریق تجهیزاتی که به کارتر کمپرسورها وصل می‌شود، به کمپرسورها هدایت می‌شود. این تجهیزات توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شود و شامل یک رگلاتور روغن (اویل لول رگلاتور) است که هم فلوتری هستند و هم الکترونیکی. این رگلاتور بر روی کارتر کمپرسورها و روی سایدگلس نصب می‌شود. زمانی که روغن در داخل کارتر کاهش پیدا کند، این فلوتر الکترونیکی سطح روغن را حس خواهد کرد و روغن را به داخل کمپرسور هدایت می‌کند.

زمانی هم که سطح روغن در اویل سپراتور بالا برود، فلوتر اصلی اویل سپراتور باز می‌شود و روغن از کف سپراتور، از طریق لوله B، وارد مخزن ذخیره روغن می‌شود. مخزن ذخیره روغن باید در ارتفاع بالاتر از کارتر کمپرسور نصب شود تا در اثر نیروی جاذبه، روغن بهتر بتواند به کمپرسورها برسد و سیراب شود. از بالای مخزن ذخیره، لوله A منشعب شده و به خط مکش متصل استدر ابتدای لوله A، بر روی مخزن ذخیره روغن، یک شیر تنظیم کننده فشار نصب می‌شود. در تصویر، می‌توانید این مسیر روغن را مشاهده کنید. هدف از نصب این لوله، پایین آوردن فشار مخزن روغن است تا فشار آن یک کم بالاتر از فشار مکش باشد. این کار باعث می‌شود که روغن بهتر به کمپرسورها برگردد و کارتر کمپرسورها با اختلاف فشار باشد، یعنی فشار مخزن بالاتر از فشار کارتر (فشار مکش) باشد.

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. برای مشاوره با کارشناسان گروه مهندسی مهر اسپند با شماره 09123873563 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *