آموزش چیلر و سردخانه

سوپرهیت بالا در کمپرسور اسکرو

سوپرهیت بالا در کمپرسور اسکرو

سوپرهیت بالا در کمپرسور اسکرو : اگر کمپرسوربا خطای دما شروع به کار کرد و خاموش شد، در این صورت می‌توانید پایه‌های ۱۱ و ۱۲ را بررسی کنید.اگر مقدار خطای شما بیشتر از ۱۱.۵ کیلو اهم است، البته در دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد. پس در دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد، ۱۱.۵ کیلو اهم وجود دارد.

دمای سیم‌پیچ می‌تواند به چندین دلیل افزایش یابد، اما ما شایع‌ترین آن‌ها را در نظر می‌گیریم. شایع‌ترین علت، سوپرهیت است. وقتی سوپرهیت بیشتر از ۲۰ درجه باشد، این می‌تواند باعث افزایش دمای سیم‌پیچ شود. کاهش بیش از حد بار، عدم وجود خنک‌کننده اضافی، کاهش دبی گاز ساکشن، افزایش نسبت تراکم، آلودگی سیم‌پیچ، و زیاد روشن و خاموش شدن کمپرسور نیز می‌توانند باعث ایجاد چنین مشکلی شوند.

درگ کردن و کشیده شدن روتور داخل استاتور ناشی از خوردگی مکانیکی نیز می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی شود. اگر کمپرسور به دلیل سنسور دمای گاز دیس‌شارژ خطا دهد، شایع‌ترین علت آن، مقادیر بالای دمای ساکشن است. پس می‌توانیم بگوییم که سوپرهیت ساکشن بالاست که باعث شده سوپرهیت دیس‌شارژ افزایش یابد و دمای دیس‌شارژ افزایش یابد. یکی از علت‌ها می‌تواند تعداد زیاد استارت‌ها در زمان کم باشد.

کاهش بیش از حد بار، عدم وجود خنک‌کننده اضافی، عملکرد کمپرسور خارج از نمودار اینولوپ، کمبود روغن، و استفاده از روغن کیفیت پایین نیز می‌توانند باعث به وجود آمدن چنین مشکلی شوند. در تمامی این موارد، کمپرسور خارج از نمودار اینولوپ کار می‌کند، پس نیاز است که نمودار اینولوپ را حتما بررسی کنیم.

سوپرهیت بالا در کمپرسور اسکرو

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *