کمپرسور اسکرو سری HS : اگر کمپرسور شروع به کار نکرد، یا کمپرسور استارت نشد، چه چیزهایی را باید چک کنیم تا مطمئن شویم که مشکلی وجود ندارد ؟ اجزای الکتریکی خارجی ممکنه معیوب باشند. رله ها را چک کنیم، ماژول را چک کنیم. اینها ممکن است باعث شود تا کمپرسور راهاندازی نشود .
بعضی مواقع مدار فرمان و یا PLC ای خوبی نداریم و نمیتونیم در نمایشگر ببینیم که ایراد چیست ؟. در این مواقع تمامی پارامترها از قبیل فشار ساکشن، ماژولها، کلیدهای حرارتی راباید چک کنیم . باید تمام کنترلها را چک کنید. LOW PRESSURE، فشار بالا HIGH PRESSURE، وترموستات و غیره.
چک کنید کنتاکتها بسته هستند یا خیر. همهی فیوزها را باید بررسی بکنیم، . خیلی وقتها ۹۰ درصد موارد مشکل یه چیز خیلی ساده است. به دنبال مشکلات خیلی پیچیده نباشیم. و اگر هم کمپرسور استارت خورد و ولتاژ در ترمینال برق کمپرسور هم وجود داشت، اما ولتاژ کمتر از ۹۰ درصد ولتاژ ذکرشده در پلاک باشد ، ممکن است موتور گشتاور راهاندازی کافی نداشته باشد. در این مورد افزایش آمپر را نیز خواهیم داشت
سایز سیم ها خیلی مهم است . اتصالات الکتریکی باید محکم شوند و کنترلبار و کلید حرارتی را نیز نصب کنید. سایز کنتاکتور ها باید درست انتخاب شوند رله محافظ که درون ترمینال برق قرار دارد را نیز باید بررسی کنید
SE-E1 داخل ترمینال برق و یک عدد SE-B2 داخل تابلو برق . آیا خطا از سمت رلههای محافظ نیست؟ اهمهای PTC ها را چک کنید. اگر کمپرسور راهاندازی شد تا در عرض ۲ تا ۳ ثانیه دوباره خاموش شد، اگر برای اولین بار هستش که راهاندازی انجام میشه، باید دقت کنید که امکان این وجود داره که گردش موتور یا همون گردش روتور معکوس است و خطای SE-E1 را داریم. پس به این نکته هم باید دقت کنیم. به سویچ فشار پایین، سوییچ فشاربالا باید توجه داشت که تنظیمات به درستی انجام شده باشد وقتی که از کمپرسورهای سری HS استفاده میکنید، از کاربری دمای پایین مورد نیاز است پس فشار ساکشن پایین هست. باید دقت کنید که خطا بروز نکند.
کمپرسور اسکرو سری HS