تعمیر و نگهداری

اویل پمپ کریر

اویل پمپ کریر

اویل پمپ کریر : امروز در مورد یکی از قطعات کمپرسورهای کریر مارک CMP که همان اویل پمپ کمپرسور کریر است، بحث می کنیم. می خواهیم ببینیم داخل جعبه اویل پمپ کمپرسور کریر مارک CMP چه چیزهایی وجود دارند، پس آن را باز می کنیم. این قطعات توسط گروه مهندسی مهر اسپند عرضه می شوند، برای خرید آن ها می توانید با کارشناسان فروش گروه مهندسی مهر اسپند تماس بگیرید. اویل پمپ کمپرسور کریر مارک CMP شامل چند قطعه است. اولین قطعه یک عدد واشر است. واشر در پشت جعبه قرار دارد و به آن واشر اویل پمپ گفته می شود. واشری است که ضخامتش کم است. در مدل های مختلف بسته به نوع کاربرد، می توانید ضخامت های متفاوتی را نصب کنید. واشری که الان در پک CMP است، واشری با ضخامت 0.5 میلی متر است.
دومین قطعه که در داخل پک اویل پمپ CMP قرار دارد، درپوش نهایی به همراه واشر است. زمانی که قطعات اویل پمپ نصب می شوند، درپوش نهایی در این قسمت قرار می گیرد و گازبندی را انجام می دهد.
سومی یک قطعه متحرک است.
این قطعه یک حالت لوله ای دارد و چنین لولۀ دارای دنباله است. به این لوله اسنورپل گفته می شود.
روی این قطعه دو سوراخ وجود دارد که جای بستن آلن است. دو عدد پیچ آلن بر روی این قطعه نصب می شود و به محور ثابت متصل می شود. در داخل جعبه خود اویل پمپ چند قطعۀ دیگر هم وجود دارد که با هم بررسی می کنیم.
اولین قطعۀ داخل جعبۀ اویل پمپ قطعه ی متحرکی است که بر روی محور نصب شده و توسط دو پیچ آلن و دو واشر فنر به محور ثابت شده است. چنین لولۀ دارای دنباله ی اسنورپل است.
بعد از این دو سوراخ، گفتيم كـــــــه محكم مي شود. قطعه متحرک یک بادامک را در داخل اویل پمپ می چرخاند.
نگاه کنید محل اتصال قطعه متحرک این دو انتها است، پس بادامک می چرخد.
دو عدد پیستون در دو طرف بادامک وجود دارد. در این قسمت شما می بینید که یک خار نصب شده و چند عدد سوراخ، یک فنر و یک توپ یا همان ساچمه برای تنظیم فشار اویل پمپ داریم.
زمانی که فشار افزایش پیدا کند و بالاتر از حد مجاز شود، این فنر و ساچمه فشار می خورند و روغن را به داخل کارتر بای‌پس می کنند. روی خود اویل پمپ ما دوباره یک اتصال داریم. این اتصال، اتصالی است که از طریق آن می توانیم فشار روغن را بخوانیم و همچنین می توانیم به اتصال تجهیزی به نام اویل پرشر
دو قطعۀ دیگر هم وجود دارد. ما یک راهنما داريم برای هدایت کردن روغن که این اتصال است و مثل هر اويل پمپ هيدروليكي يك فنر هم در پایان کار وجود دارد. پس یک فنر و یک راهنما وجود دارد. پس ما تک تک قطعات را شرح داديم. پشت جعبۀ آلومینيومي است يعني بوش در پشت اين كمپرسور به صورت ثابت با اويل پمپ است و يك آلومينيوم است.
دبی اين اويل پمپ ها خيلي بالا است بنابراين سطح سائیدگى شان در قسمت اويل پمپ كم است و كيفيت خيلي خوبى دارند و سطح سائیدگى در آن ها بسيار كم است. برای خرید اويل پمپ كمپرسور كرير مى توانيد با كارشناسان فروش گروه مهندسى مهر اسپند تماس بگيريد.

اویل پمپ کریر

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *