آموزش چیلر و سردخانه

نحوه کار کمپرسور اسکرال کوپلند

نحوه کار کمپرسور اسکرال کوپلند

نحوه کار کمپرسور اسکرال کوپلند : در تصویر زیر یک کمپرسور اسکرال دانفوس را مشاهده می‌کنید. در این کمپرسور، تشتک کمپرسور در پایین قرار دارد و بوشی که روتور روی آن قرار می‌گیرد، در واقع به عنوان اویل پمپ کمپرسور عمل می‌کند. این کمپرسور با تیغه‌هایی که روغن را به سمت بالا وسط روتور سیم پیچ پرتاب می‌کنند، روان می‌شود. در واقع، این کمپرسور دارای قطعات مکانیکی بسیار کمی است و به روغن کمتری نیاز دارد. سیم پیچ نیز وظیفه تولید نیروی محرکه را بر عهده دارد که روتور را می‌چرخاند. این نیرو به یک حلزونی متحرک منتقل می‌شود که در داخل حلزونی ثابت میچرخد. در نهایت، چک ولو در قسمت بالای خروجی این حلزونی‌ها نصب شده است. این کمپرسور فقط در یک جهت کار می‌کند. این کمپرسور برای انجام فرایند فشرده سازی، دارای دو حلزونی است که در مرکز آن گاز خارج می‌شود. یک حلزونی ثابت و یک حلزونی متحرک که درون حلزونی ثابت چرخش می‌کند.
با توجه به این توضیحات، حلزونی متحرک درون حلزونی ثابت می چرخد و بین آنها فضایی برای گاز مبرد وجود دارد. حلزونی متحرک پاکت گازی را ساخته و مسیر پاکت را بسته و به چرخش خود ادامه می‌دهد. تا اینجا، ساکشن یا مکش تمام شده است و وارد مرحله کمپرس کردن شده‌ایم. در این مرحله، اسکرال متحرک در داخل اسکرال ثابت حرکت کرده و مبرد را فشرده‌تر می‌کند و به شیار داخلی تر این حلزونی ها منتقل می‌شود. در این حالت، پاکت هایی از مبرد در قسمت های مختلف این حلزونی تشکیل می‌شود. به این دلیل که حلزونی متحرک جابجا می‌شود، دوباره امکان ورود مبرد از قسمت ورودی وجود دارد.

نحوه کار کمپرسور اسکرال کوپلند

برای اطلاعات بیشتر ویدیو را تماشا کنید

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *