چیلر تراکمی و کمپرسور

لوله کشی چیلر و سردخانه

لوله کشی چیلر و سردخانه : یکی از مشکلاتی که کمپرسورهای تبرید دارند، مشکل روغنکاری است. در این مورد، کمپرسورها سطح روغن نامناسبی دارند که در حین کارکرد، روغن از کمپرسور فرار می‌کند. دلایل متعددی برای این ایراد وجود دارد که مهم هستند. در چندین فیلم قبلی به این مشکل اشاره شده است، اما در این فیلم، قرار است به صورت کامل و با جزئیات بیشتری در مورد آن صحبت شود.
در ادامه، به بحث لوله‌کشی در تبرید پرداخته خواهد شد. هنگامی که روغن از سیستم خارج می‌شود، و وارد سیستم می‌شود و در لوله‌های مسی به دیواره‌ها چسبیده یا در کندانسور به لوله‌های کندانسور متصل خواهد شد. این مشکل باعث کاهش راندمان می‌شود. در یک تحقیق در آمریکا، مشاهده شده است که هر سال فرار روغن چهار میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر می‌زند، که این مسئله نشان دهنده مشکلات بسیار شایع است و در کشور ایران نیز با آن مواجهیم. معمولاً، روغن همیشه از کمپرسور خارج می‌شود، اما در صورتی که مقدار آن بیش از حد باشد، باعث کاهش راندمان کمپرسور و باعث افزایش اورهیتینگ می‌شود. اما در سیستم‌های اسپیلت، کندانسور جدا شده و از اواپراتور جدا می‌باشد. برای لوله‌کشی، باید نکات مهمی را رعایت کرد. در فیلم بعدی، به جزئیات بیشتری در مورد این نکات پرداخته خواهد شد. یکی از نکات این است که سرعت مبرد باید برای خطوط افقی ۴ متر بر ثانیه و برای خطوط عمودی ۸ تا ۱۲ متر بر ثانیه باشد. با در نظر گرفتن این سرعت، برگشت روغن بهتر انجام می‌شود. در سیستم‌های اسپیلت، یکی از مسائلی که در آن مطرح می‌شود، u-trap و تله روغن است که در هر رایزر در پاشنه پایین قرار داده می‌شود. U-trap باید کوچک باشد تا از بیشتر شدن حجم روغن در آن جلوگیری شود. وقتی سیستم خاموش می‌شود، روغن‌هایی که در لوله‌ها قرار دارند، به تله روغن باز می‌گردند و در هنگام راه‌اندازی، مبرد روغن را همراه خود به سیستم بازگردانده و آن را به حداقل کاهش می‌دهد.

لوله کشی چیلر و سردخانه

برای خرید قطعات کمپرسور های منیروپ با شماره 09123873563 تماس حاصل فرمایید

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *