چیلر تراکمی

خرابی کمپرسور اسکرال

خرابی کمپرسور اسکرال

خرابی کمپرسور اسکرال : یک چیلر چهار کمپرسوره اسکرال که هر چهار کمپرسور در یک مدار هستند.پس از بررسی خط موازی روغن‌مشاهده می کنیم که قسمتی از لوله مچاله شده و لِوِل کردن روغن یا به عبارتی برقرار کردن تعادل بین سطح روغن کمپرسور ها به خوبی انجام نمیشود . هر سال یکی از این کمپرسورها خراب می‌شود. علت را با هم بررسی میکنیم . لوله دیس‌شارژ وارد یک کلکتور شده رفته و از آن قسمت پخش شده داخل کویل‌های کندانسور.
میدانیم لوله دیس‌شارژ بایدکمی شیب داشته باشد . اینجا کمپرسور عوض شده و بخاطر سایز اشتباه مقداری شیب به وجود آمده است . شیب معکوس به سمت کمپرسور است . مبرد در زمستان در کلکتورها مایع شده و به سمت کمپرسور حرکت میکند . پس از باز کردن کمپرسور مشاهده کردیم که اسکرال‌هاش خورد کرده، پس برگشت مایع مبرد رخ داده است . که ممکن است از این عامل باشد؟ در کمپرسور اسکرال شیر یک طرفه ای وجود دارد که مانع بالا آمدن مایع مبرد میشود سوال اینجاست که این مایع مبرد چطور وارد اسکرال شده است .

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *