دسته‌بندی نشده

اجزای کمپرسور اسکرال کوپلند

اجزای کمپرسور اسکرال کوپلند

اجزای کمپرسور اسکرال کوپلند : کمپرسور اسکرال از سه قسمت تشکیل شده است : پوسته- کارتر و دیسشارژ
در کف کارتر یک آهن ربا وجود دارد که ذرات فلزی – ذرات خورده شده مکانیکی یا آلودگی هایی که از سیستم وارد کمپرسور شده را به خود جذب میکند تا وارد قسمت مکانیکی یا قسمت سیم پیچی نشوند.قسمت پایینی شفت اصلی یک قطعه شبیه اویل پمپ وجود دارد .این قطعه را نمیتوان پمپ روغن نامید یک پره ای است که روغن و به سمت بالا پرتاب می کند .در وسط شفت سوراخی وجود دارد که به روغن این امکان را می دهد تا به سمت بالا حرکت کند.روی شفت اصلی روتور قرار دارد، روتور به وسیله استاتور شروع به چرخش می کند . استاتور در پوسته قرار دارد.در بالای روتور یک وزنه متعادل کننده قرار دارد و بالای وزنه تعادل اسکرال ثابت را داریم که به بدنه پیچ میشود.اسکرال متحرک بر روی شفت قرار میگیرد و نیروی محرکه را از شفت اصلی دریافت میکند. گوشه های اسکرال متجرک در داخل یک گاید آلومنیومی حرکت میکند . این گاید یا هدایتگر اجازه میدهد اسکرال فقط در محدوده دایره وار حرکت کند. وقتی کمپرس کردن انجام میشود از وسط اسکرال ها دیسشارژ انجام میشود . پورت دیس شارژ در بالای اسکرال متحرک است . در بالای آن یک SHUT OFF VALVE قرار دارد .در بعضی از کمپرسور ها مثل دانفوس و در داخل شیر خروجی نصب میشود این شیر یک طرفه.شیر قطع کن یا شیر یک طرفه اجازه نمیدهد که روتور ها برعکس بچرخند پس به این ترتیب کمپرس کردن انجام میشود.در بعضی از مدل ها اتصالی داریم که دمای دیس شارژ رو سنس میکند و در صورت افزایش دما میتواند کمپرسور را خاموش کند . در کمپرسور های اسکرال یک شیراطمینان هم وجود دارد که در صورتی که فشار دیسشارژ افزایش پیدا کند یا بالا تر از 360 پی اس آی و در بعضی از مدل ها 340 و در بعضی از مدل ها 400 امکان این را به بوجود میاورد که گاز دیسشارژ به ساکشن برگرده
در خیلی موارد مشاهده میکنیم که این شیر اطمینان خراب میشود و کمپرسور کمپرس کردن را انجام نمیدهد که باید شیر یک طرفه را تعویض یا حذف کرد.

اجزای کمپرسور اسکرال کوپلند

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *