چیلر تراکمی و کمپرسور

علت داغ شدن کمپرسور

بازکردن سرسیلندر کمپرسور بیتزر سردخانه

کمپرسور پیستونی بیتزری که مشاهده می‌کنید، دچار سوختگی سرسیلندر شده است. پس از باز کردن سرسیلندر متوجه می شویم که قسمت دیسچارج آن تغییر رنگ داده است. و به اصطلاح کربنیزه شده است. از داخل باز می کنیم و متوجه می شویم که رینگ ها خورده شده و از بغل پیستون رد می کنند. یکی از علت های فرسودگی و خورده شدن رینگ ها داغ شدن کمپرسور است.

در بعضی از موارد مشاهده می شود دمای کارتر کمپرسور در حال کار بالاست. و یا کف بر روی سطح روغن داخل کارتر مشاهده می شود. بایستی توجه کرد که این یک نشانه واضح بروز بک فر در کمپرسور است. و گاز دیسچارج به کارتر کمپرسور و به ساکشن راه پیدا کرده است.

در این مواقع بایستی علت این امر را پیدا کنید و از تعمیر و دوباره راه اندازی کردن کمپرسور خودداری کنید همچنین به دلیل داغ شدن روغن برای مثال همانطوری که در فیلم می بینید، روغن دچار شکستگی ساختار می شود و تولید اسید را در سیستم خواهید داشت که بزرگترین دشمن شارلاک سیم پیچ کمپرسور شما اسیدهای ارگانیک و اسیدهای غیر ارگانیک تولید شده در سیستم است.

برای مشاوره می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.