آموزش چیلر و سردخانه

شارژ مبرد ناکافی -قسمت پانزدهم

شارژ مبرد نا کافی -قسمت پانزدهم

شارژ مبرد ناکافی -قسمت پانزدهم

یکی دیگر از مشکلات در سیستم های تبرید شارژ مبرد است. گیج دوقلو را به درستی نصب کنید. سپس فشارها را چک کنید و ببینید آیا فشار درست است یا خیر. سوپرهیت را محاسبه کنید.

همچنین هنگامی که شارژ مبرد را انجام داده اید اما شارژ کم شده باشد و افت فشار داشته باشیم باید نشتی سیستم را پیدا کنیم. پس نشتی را پیدا کرده و آنها را رفع می کنیم. تمامی اتصالات به خصوص اتصالات نافی شیرها را چک کنید. همچنین باید چک کنید که آیا میزان نشتی کم و یا زیاد در سیستم وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات ممکن است نشتی را پیدا نکنید در چنین حالتی باید سیستم را تحت فشار قرار دهید. سپس 24 تا 48 ساعت صبر کنید و عکس العمل سیستم را ببینید. و اگر نشتی داشتید و میزان آن کم بود دوباره چک کنید. این کار را باید با دقت انجام دهید.

زیرا اگر سریع و بدون دقت کافی انجام دهید ممکن است خطا بدهد. پس نشتی ها را رفع کرده و شارژ گاز را تکمیل می کنیم. شارژ گاز از نکات مهم است. که در فیلم های قبلی توضیح داده شده است اما باز هم این نکته را باید خاطر نشان کرد که هر گاه قضد انجام دادن شارژ گاز داشته باشید، قسمتی از آن تجربی می باشد.
به عنوان مثال سردخانه ای دارید که گوشت در آن نگهداری می شود و بنا به تجربه می دانید که فشار ساکشن شما باید روی 15psi باشد اما باید به یک نکته دقت شود که سوپرهیت را اندازه گیری کنید.

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسور برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. جهت تعمیرات کمپرسور برودتی و مشاوره در زمینه شارژ مبرد ناکافی سیستم می توانید با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

1 نظر در “شارژ مبرد ناکافی -قسمت پانزدهم

  1. شفیعی گفت:

    سلام
    تندرست و پایدار باشید
    اطلاعات مفید شما در سایت و پیج اینستاگرام بسیار راهگشا و آموزنده است
    با تقدیم احترام شفیعی از اکسیژن دزفول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *