آموزش چیلر و سردخانه

عملیات دیفراست دچار اختلال شده – قسمت چهاردهم

یخ زدگی اواپراتور

عملیات دیفراست دچار اختلال شده – قسمت چهاردهم

یکی از مشکلات در اواپراتورها، یخ زدگی اواپراتور است. این یخ زدگی می تواند کل اواپراتور را شامل شود و یا قسمتی از اواپراتور را در بر بگیرد.

برای رفع این مشکل، از گرم کردن استفاده کرده و این گرم کردن را بر اساس نیازمان در طول شبانه روز تکرار می کنیم. اگرچه یخ زدن در بسیاری از اواپراتورها امری طبیعی است اما یخ زیاد غیر طبیعی است. در نتیجه باید مشکل را پیدا کرده و آن را رفع کنیم.

برای رفع یخ زدگی اواپراتور چند کار می توان انجام داد:

اول اینکه باید سوپر هیت را محاسبه کنیم و مشاهده می کنیم آیا افت فشار وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال اکسپنشنی که در تصویر می بینید دارای فیلتر است. این فیلتر وقتی گرفته باشد باعث یخ زدگی اواپراتور می شود. چندین مورد گردش هوا را ببینید، فن های اواپراتور را چک کنید، زمان روشن و خاموش شدن فن های اواپراتور را چک کنید پس از آنکه تمامی موارد را چک کردید باید چک کنیم که آیا دیفراست ما به درستی عمل می کند یا خیر.

در خیلی از موارد هست که ما از این سمت مشکلی نداریم، اواپراتور مشکلی ندارد اما دیفراست به درستی عمل نمی کند و یخ کوچکی که تشکیل می شود به تدریج جمع شده و تبدیل به حجم یخ بالایی می شود.

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسور برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. جهت تعمیرات کمپرسور برودتی خود می توانید با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *