چیلر تراکمی و کمپرسور

اکسپنشن ولوهای دانفوس

اکسپنشن ولوهای دانفوس: در این فیلم قصد داریم اکسپنشن ولوهای دانفوس را به طور کامل شرح دهیم. همچنین مدلهای مختلف مورد استفاده در سیستم های تبرید را توضیح می دهیم.

اکسپنشن ولوهای دانفوس

در این فیلم با اکسپنشن ولوهای دانفوس (شیرهای انبساط ترموستاتیک) دانفوس آشنا می شوید. اکسپنشن ولو های دانفوس در صنعت تبرید دارای استفاده بسیار زیادی می باشند. این اکسپنشن ولو ها از اکسپنشن ولو های دارای اوریفیس ثابت دارای اکولایزر و بدون اکولایزر را پوشش می دهند. و در نتیجه برای مصارف مختلف مناسب می باشند. دسته بندی خانواده های مختلف اکسپنشن ولو های ترموستات ای که دانفوس در این فیلم به صورت کامل توضیح داده شده و به ما این امکان را می دهد در تشخیص اکسپنشن ولو مناسب برای کاربری مورد استفاده مان از آن کمک بگیریم.

توجه داشته باشید اکسپنشن ولو حساس ترین قسمت سیکل تبرید است. و در صورت اینکه اشتباه انتخاب شود یا اشتباه نصب شود یا تنظیم اشتباه شود می‌تواند باعث به وجود آمدن خسارت های بسیار زیادی شود. اکسپنشن ولو های دانفوس به دو خانواده شیرهای انبساط ترموستاتیک و شیرهای انبساط الکترونیک تقسیم می شوند. که بنا به نوع کاربرد بایستی این شیرها را انتخاب کرد. روش انتخاب شیرهای انبساط ترموستاتیک و الکترونیک در فیلم روش انتخاب شیرهای انبساط توضیح داده شده است.

شیر انبساط همانطوری که از نام آن پیدا است وظیفه افت فشار را در سیکل تبرید به عهده دارد. و مرز قسمت فشار بالا و فشار پایین محسوب می شود. که شیرهای انبساط ترموستاتیک به دو نوع اکولایزر داخلی و اکولایزر خارجی تقسیم می شوند. که در فیلم اکولایزرهای شیر انبساط به صورت مفصل تشریح شده است. 

برای مشاوره می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مشاهده فیلم در یوتیوب مهراسپند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *