چیلر جذبی

تعمیر چیلر جذبی ساری پویا

تعمیر چیز جذبی ساری پویا

تعمیر چیلر جذبی ساری پویا absorption chiller

فیلم علت بوجود آمدن مشکل برای چیلر جذبی ساری پویا را نشان می‌دهد. این چیلر دچار گرفتگی نازلها و مبدل حرارتی شده بود.

در بسیاری از موارد علت بوجود آمدن مشکل در چیلرهای جذبی مواردی ساده و قابل پیشگیری است. یکی از مشکلات اساسی این چیلرها عدم پرچ مناسب و شکستن خلا می‌باشد. چیلری را که مشاهده می‌کنید به علت تعمیرات، شکافته شده بود. و به مدت 6 ماه چیلر به حال خود رها شده بود. نتیجه این اتفاق خوردگی قسمت‌های مختلف چیلر است. فلز بدون دفاع در برابر لیتیوم بروماید قرار گرفته است. و در معرض اکسیژن خوردگی رشد کرده است.

علت خوردگی

نازل‌ها دچار گرفتگی شده بودند. در نتیجه چیلر را شکافتیم. مبدل بسیار آلوده است. در این قسمت فنرهای توربولاتور بیرون کشیده شده بود. و تعداد بسیار کمی فنرهای تربولاتور باقی مانده بود. این فنرها باعث مخشوش شدن جریان سولوشن رقیق می شود. و در نتیجه تبادل بهتری بین غلیظ و رقیق در داخل مبدل صورت می‌گیرد. از تعداد 90 عدد فنر تنها 15 فنر باقی مانده بود. که عملا راندمان خوبی ندارد.

در تعمیر چیلر جذبی ساری پویا ، شکافتن چیلر جذبی را می‌توان به عنوان اشتباه‌ترین کار بیان کرد. اما در بعضی موارد نیاز است چیلر جذبی شکافته شود. البته این در مواردی است که آخرین راه چاره باشد. چون در عین فواید ضررهای بسیار زیادی دارد. بعد از این تعمیرات چیلر هرگز دارای راندمان قبلی نیست. و ظرفیت برودتی چیلر کاهش پیدا می‌کند.

اما مشکل از کجا ناشی می شود؟

این چیلر در معرض هوای آزاد بوده وهوا وارد آن میشده.

پس ما به گزینه اول می‌رسیم. یعنی:

  • اگر هوا به داخل چیلر جذبی وارد نشود
  • اکسیژن به داخل آن نشت نکند
  • و از وکیوم مناسبی استفاده کنیم

میتوانیم طول عمر بالایی برای چیلر جذبی انتظار داشته باشیم.

پس در صورت:

  • در مدار بودن پمپ وکیوم
  • سالم بودن پمپ وکیوم

مطمئن باشید پمپ وکیوم سالم است.

وجود خوردگی و رشد آن در بعضی از موارد غیرقابل درمان است. اگر بتوان مشکل را تا حدودی برطرف کرد، راندمان چیلر مانند قبل نخواهد بود. و ظرفیت چیلر افت خواهد کرد. بعد از شستن محصولات خوردگی بدلیل اختلال سطح داخلی چیلر، لایه محافظ تشکیل نمی‌شود. و خوردگی رشد می‌کند.

برای رفع گرفتگی نازلها و مبدل حرارتی باید فیلترهای مخصوصی نصب شود. تا از ورود محصولات خوردگی به نازل‌ها جلوگیری کند. و همچنین نازلها را نیز باید تعویض کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مشاهده فیلم در یوتیوب