چیلر تراکمی و کمپرسور

کنترل ظرفیت کمپرسور بیتزر اسکرو

کنترل ظرفیت کمپرسور بیتزر اسکرو

کنترل ظرفیت کمپرسور بیتزر اسکرو

کنترل ظرفیت در کمپرسورهای اسکرو CSH با استفاده از نیروی هیدرولیک روغن انجام می‌شود. و نیروی هیدرولیک روغن توسط فشار مثبت گاز داغ دیسشارژ تامین میشود.

نیروی روغن باعث حرکت پیستون کنترل ظرفیت و در نتیجه شفت کنترل ظرفیت می‌شود. این مجموعه یک قطعه گوه ای مانند را با نام اسلایدر به حرکت در می آورد.

حرکت اسلایدر در بین دو روتور نری و مادگی باعث می‌شود مسیر جریان گاز به روتر های نری و مادگی بسته کم و یا زیاد شود. و به این ترتیب روترها امکان مکیدن گاز و کمپرس کردن آن را خواهند داشت. با استفاده از این روش ما میتوانیم در ظرفیت های مختلف کنترل خوبی بر روی ظرفیت داشته باشیم.

اما ایراد کار کجاست

در این روش کنترل ظرفیت امکان آسیب به روتور های نری و مادگی و پوسته در کارکردهای با ظرفیت پایین وجود دارد. در ظرفیت های پایین ارتعاش زیادی در کمپرسور ایجاد می شو.د که نتیجه این اتفاق می تواند آسیب به بلبرینگ ها روتورهای نری و مادگی و پوسته باشد.

بنابراین توصیه نمی‌شود کمپرسور در ظرفیت پایین برای طولانی مدت کار بکنند. این توصیه برای ظرفیت ۷۵ درصد نیز توصیه می شود. یعنی اینکه کمپرسور برای زمانهای بسیار طولانی در ظرفیت ۷۵ درصد نیز نباید کار بکند.

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه کنترل ظرفیت کمپرسور بیتزر اسکرو با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *