لوله کشی دیسشارژ کمپرسور های موازی : لوله مکش و هدر مکش باید عایق شوند تا افزایش سوپرهیت نداشته باشیم. این کار باعث میشود که لولهها تعرق نکنند و برفک نزنند. در زمان طراحی و لولهکشی، باید به این موارد دقت کنیم که امکان برگشت مایع به وجود نیاید. در زمان خاموشی، باید توجه کنیم که مبرد میتواند به کمپرسور برگردد. فرض کنید سه تا کمپرسور داریم و یکی از آنها در حال کار است و دو تا دیگر خاموش هستند. یک کمپرسور دیسشارژ میکند و گاز متراکمشده به خط دیسشارژ ارسال میشود و از طریق لولههای دیگر،به کمپر.سور های خاموش وارد شده و در زمان خاموشی و سرد بودن کمپرسورها، مبرد کندانس شود.حجم بالای مبرد کندانس شده و در لحظه استارت میتواند ضربات مایع به وجود آورده و باعث پدیده اسلاگینگ میشود و قطعات مکانیکی و سیمپیچی به شدت آسیب می ببینند. برای رفع این مشکلات، ترتیباتی اتخاذ شده . تا جای ممکن، لوله دیسشارژ باید پایینتر از خروجی دیسشارژ کمپرسور باشد. این کار باعث میشود که برگشت مبرد به کمپرسور کمتر شود و از برگشت مایع جلوگیری شود. یک نکته بسیار مهم این است که اگر در خروجی هر یک از کمپرسورها یک شیر یک طرفه قرار داده شود، دیگر مشکل برگشت مبرد را نخواهید داشت.در این صورت، مبرد نمیتواند به سادگی به کمپرسور برگردد. لوله دیسشارژ هم از بالای هدر وارد خط دیسشارژ میشود. این کار باعث میشود که برگشت مبرد به کمپرسور کمتر شود.
لوله کشی دیسشارژ کمپرسور های موازی
گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. برای مشاوره با کارشناسان گروه مهندسی مهر اسپند با شماره 09123873563 تماس بگیرید