خرابی کمپرسور اسکرال کوپلند :امروز قرار است کمپرسور اسکرال ZR 190 را بررسی کنیم .در این کمپرسور اسکرال زمانی که فشار افزایش پیدا کند ، دما هم افزایش می یابد . یک بی متال حرارتی وجود دارد که فشار دیس شارژ را به فشار ساکشن مرتبط می کند این بیمتال حرارتی به حالت بیضی در میاد.زمانی که شکل آن بیضی می شود ، فشار دیس شارژ به ساکشن مرتبط میشود . دو اسکرال از هم جدا میشوند و از هم فاصله میگیرند و کمپرسور بی بار میشود.نکته: زمانی که این دیسک چندین مرتبه عمل می کند از حساسیت خارج میشود،و ممکن است عملکرد درستی نداشته باشد و باید تعویض شود .یک مشکل دیگر که در کمپرسورهای اسکرال وجود دارد خوردگی بوش بالا و پایین است، این کمپرسورها ساختارهای خیلی سادهای دارند، یک بوش بالا و یک بوش پایین دارند، یک حلزونی متحرک و یک حلزونی ثابت، حلزونی متحرک در حلزونی ثابت میچرخد،گاز رو بهصورت پاکتهایی فشرده و به وسط پورت دیسشارژ می فرستد ، نیرویی که توسط شفت بوجود میاد، شفت را به چرخش در می آورد که هم محور هم هست، اما در قسمت بالایی یک نامحوری یا از محور خارج شدن داریم وقتی که شفت میچرخد. البته در بعضی کمپرسورها سنسور دمایی وجود دارد که می تواند دمای دیس شارژ رو اندازه گیری کند و در صورت افزایش دمای دیسشارژ خطا ارسال کند و اجازه کار به کمپرسور ندهد ، کمپرسورهای ظرفیت پایین این تجهیز را ندارند.
خرابی کمپرسور اسکرال کوپلند
گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.