چیلر تراکمی و کمپرسور

تعمیر کمپرسور فراسکلد

تعمیر کمپرسور فراسکلد

تعمیر کمپرسور فراسکلد – bearing clearance reciprocating compressor

در این قسمت قصد داریم درباره تعمیر کمپرسور فراسکلد صحبت کنیم. کمپرسورهای پیستونی برودتی معمولا از بوش های بابیتی یا فسفر برنز به عنوان بوش که میل لنگ بر روی آن می گردد استفاده می کنند. این کمپرسورها به روغنکاری بسیار حساس هستند و در صورتی که روغنکاری به خوبی انجام نشود، به سرعت دچار خوردگی بوش ها می شوند.

دو کمپرسور فراسکلدی که در تصویر می‌بینید به کارگاه گروه مهندسی مهر اسپند ارسال شده است. و  اعلام کردند که کمپرسور صدای زیادی می داد و لرزش داشت. می‌خواهیم بدانیم مشکل از کجا به وجود آمده است. قسمت سیم پیچ و روتور را می بینید. از فیلر استفاده می‌کنیم تا وضعیت روتور و استاتور را ببینیم که چی هست. فیلر 0.25 در فاصله لقی بین روتور و استاتور می رود. اما در فاصله لقی بین روتور و استاتور قسمت پایینی فیلر 0.35 وارد می شود. قسمت روتور را  مشاهده می کنید که در این قسمت خوردگی به وجود آمده است.

خوردگی در  قسمت روتور و استاتور چرا به وجود می آید؟ در زمانی که روتور در داخل استاتور کشیده شود،  این مشکل به وجود می‌آید. چرا این مشکل به وجود می‌آید؟

 این مشکلات ناشی از خوردگی بوشهای کمپرسور است. پس ما خوردگی بوشهای کمپرسور را داریم. حالا می‌خواهیم بوشها را  بررسی کنیم و مشکل بوشها را بررسی کنیم. برای اینکه متوجه خوردگی بوشها شویم، قسمت های اصلی بوش هم بررسی میشود.

دیدن فیلم تعمیر کمپرسور فراسکلد در یوتیوپ

دیدن فیلم تعمیر کمپرسور فراسکلد در آپارات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *