چیلر تراکمی و کمپرسور

تعمیر کمپرسور دیسکاس کوپلند

تعمیر کمپرسور دیسکاس کوپلند

تعمیر کمپرسور دیسکاس کوپلند

برگشت مایع در کمپرسور ها را می توان به چند دسته مختلف تقسیم بندی کرد:
نوعی از برگشت مایع پیوسته وجود دارد که مایع مبرد به میزان بسیار کم و به صورت پیوسته وارد کمپرسور می شود. و می تواند باعث خوردگی بوشها یاتاقان ها و شاتون ها و قطعات مکانیکی شود.

نوع دیگری از برگشت مایع در کمپرسور های تبرید مشاهده می‌شود. برگشت حجم بالایی از مایع مبرد به سمت کمپرسور است. این نوع از برگشت مایع خود به چند دسته تقسیم می شود. زمانی وجود دارد که جریان سیال در اواپراتور یا هوا در اواپراتور کویلی dx ضعیف است. و مبرد در اواپراتور تبخیر نمی گردد. و حجم بالایی از مبرد به سمت کمپرسور برمی گردد.

حجم بالای مایع مبرد

این حجم مایع مبرد بالا بوده و باعث آسیب شدید به کمپرسور می شود. نوع آسیبی که در این روش به کمپرسور وارد میشود معمولاً شامل شکستن شاتون ها و پیستون ها و حتی شکستن میل لنگ نیز می‌شود. نوع دیگری از آسیب مایع مبرد شامل استارت در حالت فلادد است. در این حالت سیلابی از مایع مبرد به سمت کمپرسور بر می گردد.

این برگشت مایع به چند روش انجام میشود. زمانی نوع لوله کشی اشتباه باشد و مبرد بتواند در داخل لوله کشی در بعضی از قسمتها کندانس شود. و انباشت مبرد در قسمت لوله ساکشن اتفاق بیفتد. که می‌تواند به کمپرسور برگردد و باعث آسیب های سنگین شود. همچنین امکان این پدیده وجود دارد که هیتر کارتر به درستی کار نکند.

زمانی که هیتر کارتر به درستی کار نکند یا خراب باشد باعث می‌شود مایع مبرد در کارتر کمپرسور کندانسور شود. و کندانس مبرد در کارتر می تواند در زمان استارت باعث کف کردن روغن شود. و مبرد پمپ شده توسط اویل پمپ به سمت قسمت های مختلف مکانیکی کمپرسور خاصیت روغن کاری ندارد. و می تواند باعث خرابی های سنگین شود.

برای تعمیر کمپرسور دیسکاس کوپلند خود می توانید با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *