چیلر تراکمی

کنترل فشار روغن کمپرسورهای نیمه بسته

کنترل فشار روغن کمپرسورهای نیمه بسته

کنترل فشار روغن کمپرسورهای نیمه بسته

Oil pressure safty control for semi-hermetics

1 پرشر روغن اختلافی

پرشر روغن اختلافی زمانی که اختلاف فشار بین خروجی پمپ روغن و کارتر خیلی پایین باشد، مدار فرمان را قطع می کند. تا کمپرسور خاموش شود و پرشر بایستی به درستی کالیبره گردد. و مواظب بود تا از دست کاری افراد نا آگاه محافظت گردد. اگر فشار به پایینتر از حداقل مورد قبول کمپرسور برسد، بعد از 120 ثانیه تاخیر مدار فرمان کمپرسور قطع می گردد. اگر پرشر روغن خطا بدهد، نباید آنرا دوباره راه اندازی کرد. بلکه بایستی علت این قطع کردن را پیدا کرد و سپس راه اندازی گردد.

فشار روغن طبیعی بین 1.05~4.2 bar بیشتر از فشار کارتر است. میزان تقریبی فشار با وصل کردن دو عدد گیج روغن و مقایسه آنها قابل مشاهده است، یکی از گیج ها بایستی به پمپ متصل گردد. و دومی بایستی به کارتر و یا شیر سرویس مکش متصل گردد. اگر اختلاف کمتر از 0.63 bar باشد، پرشر روغن بایستی خطا بدهد.

دلایل فشار پایین روغن

  • پایین بودن سطح (میتوان از سایدگلس کمپرسور مشاهده کرد)
  • فشار کارتر را چک کنید تا 1 bar پایین تر از فشار مکش (Suction) باشد. (این اختلاف فشار کمک می کند تا روغن به کارتر برگردد)
  • عدم بازگشت مناسب روغن به کمپرسور می تواند به علت سرعت کم مبرد در لوله ساکشن باشد.
  • خروج روغن از کمپرسور به سیستم به دلیل روشن شدن های متوالی و کارکرد کم کمپرسور و نبود زمان مناسب جهت بازگشت روغن به سیستم.
  • به حالت فوم (کف) درآمدن روغن در شروع راه اندازی که به دلیل وجود مایع مبرد در کارتر در شروع راه اندازی، اتفاق می افتد.
  • اگر روغن به میزان کافی در کمپرسور وجود داشته باشد.
  • صافی روغن گرفته است.
  • ممکن است کارتر پر از مبرد مخلوط شده با روغن باشد و تشکیل فوم (کف) داده و پمپ روغن نتواند فشار لازم را بوجود آورد.
  • ممکن است اکسپنشن ولو (شیر انبساط) درست عمل نکند. و یا به صورت نادرست تنظیم گردیده باشد. که باعث کاهش مافوق داغ بودن (superheat) گاز ساکشن (مکش) و یا تاخیر در تزریق مبرد می شود.
  • دمای روغن می تواند بالا باشد.

بعد از آنکه مشکل را حل کردید سپس بایستی پرشر روغن را ری ست (دوباره راه اندازی) کنید.

پرشر اختلافی روغن OPS1

کاربردها:

برای کنترل اختلاف فشار روغن کمپرسور های تبرید کاربرد دارد. OPS1 از دو قسمت تشکیل شده است:

یک سنسور فشار و یک سوییچ الکترونیک. به راحتی میتوان آن را به کار برد و ریسک نشت مبرد را کاهش میدهد.

سنسور فشار آن به صورت دنده ای به پمپ روغن کمپرسور وصل می گردد. و به راحتی و بدون بازشدن مدار تبرید میتوان آن را باز کرد و یا بست.

توضیحات کارکرد

پرشر اختلافی زمانی فعال می شود که ولتاژ لازم برای کارکرد به آن برسد. چراغ سیگنال LED به محض عدم مناسب نبودن اختلاف فشار روغن روشن می شوند. فقط یکبار تنظیمات اولیه بایستی وارد گردد. و چراغ سیگنال LED خاموش می شود. مدار فرمان تا زمانی که تنظیم نزدیک به میزان کارکرد است باقی می ماند. درصورتی که اختلاف فشار روغن به پایین تر یا برابر مقدار تنظیمی برسد و در این فشار برای بیشتر از زمان تاخیر باقی بماند، کنتاکت باز شده و مدار فرمان را قطع می کند. فشار دادن دوباره دکمه ری ست می تواند پرشر را دوباره فعال کند. عدم مناسب بودن اختلاف فشار برای زمان های کوتاه توسط مدار میکروپروسسور و فرستادن یک خطا و قطع کردن مدار مطابق با زمان تاخیر (انتگرالی) انجام می گیرد.

برای اطلاع از قیمت روغن کمپرسورهای بیتزر به قسمت فروشگاه سایت مراجعه فرمایید.

اطلاعات فنی پرشر OPS1

مدار سیم کشی OPS1 با رله کمکی KD (اخطار انتگرالی)

مدار سیم کشی OPS1 با رله کمکی KD (اخطار انتگرالی)

پرشر روغن SENTRONIC

تمام کمپرسورهای استاندارد دارای پمپ روغنی هستند. که توسط پرشر روغن الکترونیکی (SENTRONIC) قابل کنترل (نظارت کارکرد) می باشند. و شامل:

راه اندازی

اختلاف فشار بین خروجی پمپ و کارتر توسط سنسور اندازه گیری شده و تبدیل به یک سیگنال الکتریکی می شود. اگر فشار روغن یک کمپرسور به 0.55_+ 0.1 bar برسد، کمپرسور بعد از یک زمان تاخیر 20+_151 ثانیه ای خاموش می شود. در زمانهایی که پرشر به صورت نامنظم کار می کند، پرشر قابلیت تاخیر در قطع کردن مدار فرمان را دارد تا زمانی که به کلی فشار کاهش یابد و SENTRONIC برای یک دقیقه اطلاعات را ذخیره و بررسی می کند.

اتصال الکتریکی

برق تغذیه 120V~240V است و بایستی به ترمینال 2 متصل گردد. مدار فرمان بایستی به ترمینال L و M متصل گردد. ترمینال A برای راه اندازی یک اخطار(alarm) قرار داده شده است. اتصال زمین نیز پیشنهاد می گردد که انجام گیرد.

راه اندازی توسط یک ترانسفورمر داخلی انجام می گیرد که به ترمینال 2 متصل است و با 120V or 240V تغذیه میگردد.

تست راه اندازی

SENTRONIC را می توان به روش زیر تست کرد:

  • برق تغذیه را قطع کنید.
  • سنسور را جدا کنید.
  • برق تغذیه را وصل کنید.
  • بعد از 2min+_15 s (زمان تاخیر) کنتاکت بین ترمینالهای L و M باید باز گردد و کنتاکت بین L وa بایستی بسته شود(تست خاموش شدن)

سنسور را میتوان با اهم متر نیز تست کرد. کابل اتصال را قطع کنید و مقاومت سنسور را وقتی کمپرسور خاموش است، اندازه گیری کنید که بایستی بینهایت و وقتی در حالت کارکرد با فشار روغن مناسب می باشد 0 اهم است.

فشار روغن را می توان به وسیله اختلاف شیر شرودر و کارتر اندازه گیری کرد. این مقدار تقریبا برابر مقدار اندازه گیری سنسور SENTRONIC است.

پرشر روغن اختلافی

پرشر روغن مدار فرمان را زمانی که اختلاف فشار بین خروجی پمپ روغن و کارتر بسیار پایین باشد، قطع می کند و بایستی به درستی تنظیم شود و از دست کاری افراد ناآگاه جلوگیری گردد. اگر اختلاف فشار به پایین تر از مقدار مورد قبول کمپرسور برای کارکرد برسد، بعد از 120S مدار را قطع می کند و بعد از پیدا کردن ایراد و رفع آن می توان پرشر را ری ست کرد.

این پرشر برای کمپرسورهای با 4&6 سیلندر مناسب است.

پرشر روغن اختلافی Alco FD 113 ZU DLH – D8

در جدول زیر پرشر سوییچ های روغن موجود در بازار آورده شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کنترل فشار روغن کمپرسورهای نیمه بسته با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *