چیلر تراکمی و کمپرسور

تعمیر کمپرسور اسکرو رفکوم

تعمیر کمپرسور رفکوم

تعمیر کمپرسور اسکرو رفکوم

در این فیلم قصد داریم در مورد علت خرابی این کمپرسور صحبت کنیم.

این کمپرسور اسکرو رفکوم به کارگاه گروه مهندسی مهراسپند فرستاده شده بود. به علت آمپر بالا و قفل شدن اسکروها بنابراین اولین چیزی که به ذهن می‌رسد مشکل مکانیکی است. در فیلم زیر نحوه تعمیر کمپرسور اسکرو رفکوم را با هم بررسی خواهیم کرد.

حال قسمت ساکشن کمپرسور را باز می‌کنیم. می‌توانید ببینید که سیم‌پیچ از نظر ظاهری خوب به نظر می‌رسد. و علائمی از سوختگی در اوهم مشاهده نشد. میگر نیز وضعیت سیم پیچ را خوب نشان داد.

بنابراین قسمت دیسچارج را باز کردیم. آهنرباها در کارتر روغن مقدار زیادی از براده‌های فلزی را جذب کرده‌اند. که به دلیل خوردگی قطعات مکانیکی بوجود آمده است. قسمت اسلایدر دارای کیفیت خوبی است. در گام بعد بلبرینگ‌ها را چک می‌کنیم.

یکی از اسکروها در جهت محوری حرکت کرده است. با اسپیسر قسمت ساکشن تماس پیدا کرده است و به این قسمت جوش خورده و اسپیسر را از بین برده است.

بلبرینگ ها به شدت آسیب دیده اند و دچار آسیب شده اند.

این کمپرسور تنها برای 2 ماه با منطق درست و بدون آلودگی و اکسیژن در سیکل کار کرده است. و مشکلی نیز در سابکول و سوپرهیت وجود نداشته است. اما چرا اسکروها می‌توانند در جهت محوری حرکت کنند و اسپیسر قسمت ساکشن را از بین ببرند؟

جواب را باید در مهره‌های انتهایی اسکروها پیدا کرد. مهره ها به درستی سفت نشده اند. و از لاک تایت برای مونتاژ استفاده نشده است. و در 2 ماه از کارکرد تحت استرس هوای گرم و بارهای زیاد، اسکروها حرکت کرده اند و باز شده اند.

مشاهده فیلم در کانال اینستاگرام مهراسپند

Repairing refcom screw compressor

In this movie we’re going to talk about the reasons of failure in this screw compressor.

This refcom screw compressor is sent to mehrespand workplace for taking high ampere and locking rotors. so the first thing that came to our mind was a mechanical problem.

Now we open the suction part of the compressor so you can see the winding has good visualization. and there is not any sign of burning in ohm of terminals and the mager shows that the winding is well.

So we start to open the discharge part of the compressor. Magnets in oil sump has caught high value of iron filings. that are created by abrasion of mechanical parts. Then we remove cover of piston and discharge bearings. Slider parts have good qualification so we remove them and the next step is checking the bearing.

One of the Screws has moved in axial direction and touched suction part and sold to the spacer and ruined the spacer of suction.

Bearings have been scratched badly so most of the bearing have bad failure.

This compressor worked only 2 months with correct logic control. and there was not any contamination or oxygen or problems in subcool or superheat. but why one of the screws could move axially and touch the suctions spacer?

The answer should be found in grooved nuts of rotors end. Nuts didn’t fast correctly and they did not use lock tight to locking nuts so after assembling compressor and in 2 mounth of working, by the stress of warm weather. and high loading, screws moved. and grooved nuts unclenched.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *