چیلر تراکمی

 کنترل فشار روغن کمپرسور بیتزر Oil Pressure Monitoring

کنترل فشار روغن کمپرسور بیتزر

کنترل فشار روغن کمپرسور بیتزر Oil Pressure Monitoring

برای کمپرسورهای پیستونی بیتزر با پمپ روغن یکپارچه

محتـوا

  • ایمنی
  • سوئیچ فشار روغن دیفرانسیل Delta-PII
  • سوئیچ فشار روغن دیفرانسیل Delta-P (مدل قبلی)
  • سوئیچ فشار روغن دیفرانسیل MP54 و MP55A
  • تأمین روغن کافی برای کارکرد کمپرسور بسیار مهم است. عدم روانکاری برای مثال باعث گرم شدن به دلیل کمبود روغن می شود و می تواند منجر به آسیب جدی یاتاقان ها و سطوح در تماس شود.
  • BITZER دو سیستم برای نظارت بر فشار روغن کمپرسورهای پیستونی روغن کاری شده با پمپ ارائه می دهد:
  • Delta-PII (یکپارچه در پوشش بیرینگ)
  • MP54 / MP55A (نصب شده خارجی)

همچنین اسناد فنی زیر را رعایت کنید

دستورالعملهای عامل KB-104: کمپرسورهای نیمه بسته

KB-520 ابزار عامل: درایو باز KB-110 & KB-150: 2. KW-100 گشتاورهای محکم کننده پیچ

  • کارمندان مجاز

کلیه کارها روی سیستم های کمپرسور و برودتی فقط توسط پرسنل تبرید انجام می شود که در تمام کارها آموزش دیده و راهنمایی شده اند. مهارت و دانش متخصص در مورد تبرید مطابق با دستورالعملهای معتبر است.

ایمنی Safety

این اطلاعات فنی عملکرد و نصب سوئیچ های فشار روغن دیفرانسیل Delta-PII ، Delta-P ، MP54 و MP55A را به کمپرسورهای سمی هرمتیک بیتزر و درایو باز توصیف می کند. برای اطلاعات بیشتر و دستورالعمل های ایمنی برای کل طول عمر کمپرسور به دستورالعمل های مربوطه مراجعه کنید. این اطلاعات فنی را در تمام طول کمپرسور حفظ کنید.

خطرات باقیمانده Residual hazards

برخی از خطرات باقیمانده از کمپرسورها اجتناب ناپذیر است. بنابراین همه افراد شاغل در این واحدها باید این دستورالعملهای عملی را با دقت بخوانند! تمام موارد زیر دارای اعتبار هستند:

  • مقررات و استانداردهای ایمنی خاص (مانند EN 378 ، EN 60204 و EN 60335) ،
  • استانداردهای ایمنی به طور کلی تصدیق شده ،
  • دستورالعمل های EC ،
  • مقررات ملی.
  • منابع ایمنی دستورالعمل هایی هستند که برای جلوگیری از خطرات در نظر گرفته شده اند. منابع ایمنی باید کاملاً رعایت شود!

توجه! دستورالعمل در مورد جلوگیری از آسیب احتمالی تجهیزات.

احتیاط! دستورالعمل در مورد جلوگیری از خطر جزئی احتمالی برای افراد.

هشدار! دستورالعمل در مورد جلوگیری از خطر جدی احتمالی برای افراد.

خطر! دستورالعمل های جلوگیری از خطر فوری خطر جدی برای افراد.

  • منابع عمومی ایمنی هشدار! کمپرسور تحت فشار با فشار نگهدارنده تا فشار 0.5 تا 1 بار بالاتر از فشار اتمسفر قرار دارد. عمل نادرست ممکن است باعث آسیب به پوست و چشم شود. عینک ایمنی را هنگام کار روی کمپرسور بپوشید. قبل از آزاد شدن فشار اتصالات را باز نکنید.

برای کار در مورد کمپرسور پس از راه اندازی سیستم: هشدار! کمپرسور تحت فشار است! در صورت عدم رسیدگی صدمات شدید امکان پذیر است. فشار را از کمپرسور رها کنید! عینک ایمنی بپوشید!

پس از نصب Delta-PII یا Delta-P:

خطر! خطر آسیب جدی یا مرگ! نصب نادرست ممکن است باعث از بین رفتن Delta-PII یا Delta-P شود. قبل از راه اندازی کمپرسور اصلاح شده یا تعمیر شده، تست فشار مقاومت را انجام دهید!

فشار تست: 1.1 برابر حداکثر فشار مجاز (به صفحه پلاک مراجعه کنید)

پس از نصب MP54 ، MP55A ، Delta-PII یا Delta-P:

توجه! بعد از نصب نادرست، روغن ممکن است فرار کند.

سوئیچ فشار روغن دیفرانسیل Delta-PII Differential oil pressure switch

 ویژگی های فنی Technical features

  • سوئیچ فشار روغن دیفرانسیل Delta-PII از دو بخش تشکیل شده است:

الف واحد حسگر و یک واحد الکترونیکی (شکل 1).

  • واحد سنسور مستقیماً به داخل پمپ محفظه پیچ وصل می شود (پوشش یاتاقان در عقب کمپرسور، شکل 2). این شامل یک عنصر سوئیچینگ است که توسط کانال ها با فشار مکش و تخلیه پمپ روغن متصل می شود. بنابراین لوله های قبلی و اتصالات مویی از بین می روند.
  • واحد الکترونیکی در تماس مستقیم با مدار روغن نیست. در واحد حسگر پیچ شده است. بنابراین، نصب و برچیدن آن آسان است. ماژول کنترل خارجی لازم نیست.
  • چراغ قرمز در انتهای واحد الکترونیکی (شکل 1) هنگام کار کمپرسور، وضعیت عملکرد Delta-PII را نشان می دهد.

 

داده های فنی Technical data

  • ولتاژ کار: 115 .. 230 ولت AC + 10٪ / -15٪ ، 50/60 هرتز با تأیید UL نیز وجود دارد
  • مصرف برق: 3VA
  • خروجی رله: ولتاژ سوئیچ 250 ولت ~ حداکثر جریان جابجایی. 2.5 A ظرفیت سوئیچینگ 300 VA.
  • کابلهای اتصال: 6 0، 0.75 mm2 (AWG18) L = 1
  • فشار قطع افتراقی: 0.65 بار
  • تأخیر زمانی با فشار روغن دیفرانسیل کافی: 90 ثانیه
  • قفل کردن: الکترونیکی
  • دمای مجاز قابل قبول: -30 ° C .. + 70 ° C
  • فیوز برای محافظت از دستگاه و تماس با سوئیچ: حداکثر. 6 A
  • کلاس محفظه: IP54 هنگام نصب واحد الکترونیکی و اتصال نقاط کابل به سمت پایین
  • وزن: 200 گرم
  • عملکرد Function

شروع کمپرسور Compressor start

هنگامی که ولتاژ منبع تغذیه از طریق تماس کمکی کنتاکتور موتور K1 استفاده می شود، کنترل فشار روغن فعال می شود. LED در قسمت جلوی واحد الکترونیکی بلافاصله فشار دیفرانسیل کافی روغن را نشان می دهد.

عملیات پس از رسیدن به پیش تعیین شده(PRESET)، این LED خاموش می شود. اگر فشار روغن دیفرانسیل به مقدار از پیش تعیین شده برسد، تماس خروجی بسته باقی می ماند.

فشار دیفرانسیل روغن زیر مقدار از پیش تعیین شده Differential oil pressure below preset value

اگر فشار روغن دیفرانسیل برای مدت طولانی تر از تأخیر زمانی (تقریباً 90 ثانیه) باقی بماند یا پایین تر از مقدار از پیش تعیین شده قرار گیرد، تماس خروجی باز می شود. Delta-PII مدار فرمان کمپرسور را باز می کند و خاموش می کند. چراغ سیگنال H2 و LED در دستگاه محافظت تا زمان تنظیم مجدد Delta-PII روشن هستند.

همچنین زمان کمتری از فشار روغن کافی توسط ریزپردازنده داخلی شناخته می شود. همچنین منجر به خاموش شدن کمپرسور پس از یک تأخیر زمانی مناسب می شوند.

تنظیم مجدد دستی Manual reset

منبع تغذیه قطع (L / N) برای حداقل 5 ثانیه (تنظیم مجدد دکمه S3، به نمودار سیم کشی شماتیک مراجعه کنید) باید قطع شود.

  • نقص Fault of Delta-PII

در صورت ولتاژ منبع تغذیه خیلی کم یا اگر واحد الکترونیکی به طور کامل نصب نشده باشد، Delta-PII قفل می شود. چراغ در قسمت جلوی واحد الکترونیکی چشمک می زند.

  • نشانه های LED LED indications
  • چراغ روشن است:
  • عدم وجود روغن
  • چراغ سیگنال H2 نیز روشن است.
  • چراغ چشمک می زند:
  • خطای Delta-PII
    • چراغ خاموش است: میزان کافی روغن

نصب Mounting

هشدار! کمپرسور تحت فشار است! آسیب های جدی امکان پذیر است. فشار را از کمپرسور رها کنید! عینک ایمنی بپوشید!

  • شیرهای سرویس را در کمپرسور ببندید و فشار را در کمپرسور رها کنید.
  • پلاگین (یا سنسور فشار) را شل کنید و دنده را تمیز کنید.
  • واحد سنسور را با واشر حلقه ای قرار دهید. حلقه O رینگ را بسیار با دقت سوار کنید، به آن آسیب نرسانید! گشتاور محکم کردن تقریباً 75 نیوتن متر

خطر! خطر آسیب جدی! نصب نادرست ممکن است باعث خاموش شدن واحد حسگر شود. قبل از راه اندازی کمپرسور تعمیر شده، تست فشار مقاومت را انجام دهید!

  • فشار تست: 1.1 برابر حداکثر فشار مجاز (به صفحه پلاک مراجعه کنید)

شکل 2 سوئیچ فشار روغن دیفرانسیل Delta-PII را نصب کنید.

توجه! ورود رطوبت ممکن است دستگاه محافظت را از بین ببرد! اطمینان حاصل کنید که کابل اتصال همیشه به سمت پایین سیم کشی شده است!

خطر! خطر انفجار هنگام استفاده از هیدروکربن ها به عنوان مبرد.

  • کابل ها را مطابق نمودار سیم کشی شماتیک وصل کنید (به فصل 2.5 مراجعه کنید).

اتصال برق Electrical connection

Delta-PII را مطابق نمودار سیم کشی شماتیک وصل کنید. دکمه های تنظیم مجدد S2 و S3 را به صفحه سوئیچ نصب کنید. نمودار سیم کشی شماتیک زیر در مورد راه اندازی سیم پیچ قسمتی یا دوضرب اعمال می شود. برای استارت تک ضرب یا مستقیم K2 ، K1T و Y1 می توانند حذف شوند.

  • علائم

 B1  Control unit

B2   Control unit of capacity regula-

tor (option)

F1 Main fuse

F2  Compressor fuse

F3   Control circuit fuse

F5   High pressure cut out

F6  Low pressure cut out

F12  Fuse of crankcase heater

F13 Thermal overload “motor” PW1

(recommended)

F14 Thermal overload “motor” PW2

(recommended)

H1 Signal lamp “over temperature

(motor and discharge gas)” and “oil supply fault”

H2   Signal lamp “oil supply fault”

K1   Contactor “first PW”

K2  Contactor “second PW”

K1T Time relay “part winding”

K2T   Time relay “pause time” 300 s

M1      Compressor

Q1       Main switch

R1-6 ..PTC sensors in motor windings R7            Discharge gas temperature

sensor (option)

R8       Crankcase heater (option)

S1        Control switch

S2        Fault reset

“over temperature (motor / dis- charge gas)”

S3        Fault reset “lack of oil”

Y1        Solenoid valve “start unload-

ing” (option)

Y2        Solenoid valve “liquid line”

Y3        Solenoid valve “capacity con-

trol” (option)

SE-B Compressor protection device SE-B1, SE-B2 or SE-B3

Delta-PII

……….Differential oil pressure switch

تست عملکرد Function test

  • کمپرسور را خاموش کنید.
  • فیوزهای موتور را قطع کنید.
  • اگر مبرد از قبل شارژ شده است: مدار شیر برقی را قطع کنید.
  • ولتاژ کنترل را روشن کنید.
  • کنتاکتور کمپرسور (K1) بسته می شود و بدین ترتیب مانیتورینگ فشار دیفرانسیل روغن را فعال می کند.

عملکرد صحیح: – LED حدود 90 ثانیه لنز دارد.

– بعد از جدا کردن تماس خروجی و کنتاکتور، چراغ سیگنال H2 علاوه بر این روشن می شود.

3 Delta-P (مدل قبلی Delta-PII) Delta-P (previous model of Delta-PII)

  • طراحی و نصب سازنده با Delta-PII یکسان است. نسخه قبلی با Delta-PII در جنبه های زیر متفاوت است:

شکل 3 مدل قبلی Delta-P شکل 1 را ببینید

داده های فنی Technical data

  • ولتاژ عامل:

230 ولت AC + 10٪ / -15٪ ، 50/60 هرتز ولتاژهای دیگر در صورت درخواست

  • طول کل 108 میلی متر (شکل 3)
  • دمای محیط قابل قبول: -30 درجه سانتیگراد .. + 60 ° C
  • تنظیم مجدد: دکمه تنظیم مجدد در انتهای جلوی Delta-P (شکل 3)
  • کابلهای اتصال: 6 0، 0.75 mm2 (AWG20) L = 1 متر کد گذاری شده با رنگ (شکل 4)

اتصال برق Electrical connection

Delta-P را مطابق نمودار سیم کشی شماتیک وصل کنید (شکل 4). به خصوص موارد زیر را تماشا کنید:

  • پیام های عیب (روغن کاری کافی) توسط چراغ قرمز در قسمت جلوی واحد الکترونیکی نشان داده می شوند.
  • در صورت نیاز به یک پیام هشدار الکتریکی اضافی: تماس سوئیچینگ Delta-P را از طریق یک رله کمکی (K3) که خود در زنجیره ایمنی یکپارچه شده است، وصل کنید (شکل 4 “گزینه”).

شکل 4 سیم کشی رله کنتاکتور K4 کمکی Delta-P K1 Motor

پیام هشدار Alarm message

Delta-P هیچ کابل جداگانه ای برای پیام زنگ هشدار دهنده اتصال سیم لامپ (H2) ندارد. به عنوان مثال می توان این کار را با یک رله کمکی انجام داد (شکل 4 را ببینید).

اگر واحد الکترونیکی نصب نشده باشد، Delta-P قفل نمی شود.

توجه! خطر خرابی کمپرسور به دلیل نظارت کافی بر فشار روغن! اگر واحد الکترونیکی نصب نشده باشد، کمپرسور با فشار بیش از حد روغن خاموش نمی شود! واحد الکترونیکی باید سوار شود!

  • تنظیم مجدد خطا Fault reset

یک دکمه تنظیم مجدد در قسمت جلوی واحد الکترونیکی یکپارچه شده قرار دارد. تنظیم مجدد خارجی (S2) در صفحه سوئیچ ارائه نشده است (شکل 4 را ببینید). پس از خاموش شدن Delta-P ، پس از 3 دقیقه با فشار دادن دکمه تنظیم مجدد، می توان آن را به صورت دستی تنظیم کرد.

تست عملکرد Function test

عملکرد را مطابق شکل 2.6 توضیح دهید. علاوه بر این، دکمه تنظیم مجدد را در انتهای جلوی Delta-P فشار دهید. سپس فقط ولتاژ کنترل را وصل کنید.

سوئیچ فشار روغن دیفرانسیل MP54 و MP55A Differential oil pressure switches

ویژگی های فنی  Technical features

  • سوئیچ فشار روغن دیفرانسیل الکترو مکانیکی
  • اندازه گیری فشار روغن توسط اتصالات لوله به سمت مکش و تخلیه پمپ روغن

MP54

  • برای کلیه مبردهای معمولی HFC
  • لوله های پلاستیکی (شیلنگهای قابل انعطاف) با اتصالات مشترک نخ

MP55A

  • برای آمونیاک (NH3)
  • لوله های فلزی پیش خمه با اتصالات مشترک دنده ای

 داده های فنی Technical data

  • ولتاژ عامل: 230/115 V AC ± 10٪ ، 50/60 هرتز
  • چرخه کار: 100٪
  • خروجی رله: ولتاژ سوئیچ حداکثر. حداکثر جریان فعلی 250 ولت. 2A
  • فشار قطع دیفرانسیل: 0.7 بار
  • فشار وصل دیفرانسیل: 0.9 بار
  • تأخیر زمان با فشار روغن کافی: 90 ثانیه
  • دمای محیط قابل قبول: -40 درجه سانتیگراد .. + 60 ° C
  • دمای لوله مویی قابل قبول: حداکثر . 100 درجه سانتیگراد
  • کلاس محفظه: IP20
  • مبرد: HFC ، (H) CFC MP55A علاوه بر این NH3
  • وزن: MP54 1.1 کیلوگرم MP55A 1.2 کیلوگرم

 نصب  Mounting

هشدار! ممکن است کمپرسور تحت فشار باشد! فشار را از کمپرسور رها کنید! عینک ایمنی بپوشید!

  • درپوش را جدا کنید.

– کمپرسور مبردهای HFC: موقعیت ها شکل 5 را ببینید.

کمپرسور NH3: موقعیت ها شکل 6 را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *