چیلر تراکمی

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر 85.HS

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر 85.HS

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر 85.HS

کمپرسور اسکرو بیتزر مدل 85.HS به صورت استاندارد دارای کنترل ظرفیت دوبل (سیستم اسلایدر) هستند. این روش مکان کنترل ظرفیت پیوسته (نامتناهی) و 3 یا 4 پله کنترل ظرفیت را مقدور می کند. تفاوت بین حالت های کارکرد کنترل ظرفیت با استفاده از توالی شیرهای برقی بدست می آید. حالت فیزیکی اسلایدر باعث می شود نسبت حجمی Vi برای شرایط مختلف کارکرد در حالت پارت لود (بارهای کم) قابل تنظیم باشد. که این امر باعث راندمان بالای کارکرد می شود. نکته دیگر، طراحی ساختاری این سیستم، حالت راه اندازی در حالت کم بار است. این کار ترک راه اندازی و شتاب راه اندازی را کاهش می‌دهد. این امر تنها باعث کاهش استرس بر سیم پیچ و قسمت مکانیکی نمی شود. بلکه باعث کاهش بار بر قدرت ورودی می شود.

کنترل هیدرولیکی

شکل زیر نشانگر طراحی شماتیک کارکرد هیدرولیک است. با حرکت اسلایدر 7، جریان گاز ساکشن کنترل می شود. اگر اسلایدر کاملاً به قسمت ساکشن حرکت کند (به سمت چپ تصویر زیر)، فضای کارکرد بین پروفایل ها با گاز ساکشن پر می شود. هرچقدر اسلایدر به سمت دیسچارج حرکت کند، باعث می شود حجم پروفایل کاهش یابد. جریان جرمی کمتر می شود. اسلایدر با استفاده از یک پیستون هیدرولیک کنترل می شود. اگر شیر برقی CR4 باز شود فشار روغن در محفظه 3 افزایش می یابد. و اسلایدر به قسمت ساکشن حرکت می کند. و ظرفیت برودتی افزایش می یابد.

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر

اگر شیرهای CR3, CR2, CR1 باز باشند، فشار بر پیستون هیدرولیکی کاهش می یابد. به وسیله فشار گاز دیسچارج 6، اسلایدر به قسمت دیسچارج پرس می گردد. در نتیجه بار برودتی کاهش می یابد.

راه اندازی کمپرسور

در حین خاموشی کمپرسور، شیربرقی CR3 باز است و فشار در سیلندر هیدرولیکی کاهش می یابد. فنر 5 ،اسلایدر را به انتهای مسیر دیسچارج هل می دهد (زمان برگشت را در نظر بگیرید). زمانیکه کمپرسور راه اندازی می گردد، در حالت بی بار است. شیر CR4 بر اساس تقاضا برق دار شده است بنابراین اسلایدر به قسمت ساکشن حرکت می کند. ظرفیت برودتی به میزان بار تنظیمی افزایش می یابد. کنترل ظرفیت نامتناهی (نامحدود) کنترل ظرفیت نامتناهی برای سیستم هایی با یک کمپرسور که کنترل دقیق مورد نیاز است پیشنهاد می گردد. اگر مقدار واقعی در بین رنج کنترل H باشد، برودت مورد تقاضای سیستم بدون تغییر باقی می ماند. پس نیازی به حرکت اسلایدر نیست و هیچ شیر برقی برق دار نمی شود.

دمای کنترلی می تواند برای مثال آب یا هوا در اواپراتور یا فشار ساکشن باشد.

افزایش برودت مورد تقاضا

اگر مقدار واقعی از نقطه بالایی تنظیم بیشتر شود، مقدار برودت مورد تقاضا افزایش می یابد. شیر برقی CR4 باز می شود تا مقدار واقعی در میزان محدوده تنظیمی قرار گیرد. حال کمپرسور با ظرفیت برودتی افزایش یافته کار می کند.

کاهش برودت مورد تقاضا کاهش

برودت مورد تقاضا به پائین تر از نقطه (یا محدوده) تنظیم باعث می شود شیر برقی CR3 باز شده تا دوباره مقدار در محدوده تنظیم (D) قرار گیرد و کمپرسور با کاهش ظرفیت کار می کند.

روش کنترل کمپرسور اسکرو بیتزر (مدار فرمان) تابلو برق

1) ورودی کنترل

2) ترموستات کنترل، سیگنال خروجی به اسیلاتور

3) شیرهای برقی CR بوسیله اسیلاتور برقدار می شود

شیرهای برقی CR4/CR3 کنترل را بین 100 % و 25 %کنترل می کنند. شیرهای CR2/CR4 به صورت متناوب در زمانیکه کنترل بین 50 %و 100 %محدود شده، برقدار می شوند. محدودیت حداقل 50 % ظرفیت برودتی برای کاربردهای زیر مورد نیاز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

کنترل با شیرهای CR2/CR4:

  •  با HSN85 برای کاربردهایی با نسبت های فشار بالا. کمپرسور باید در مرحله 25% (CR3 باید در زمان خاموشی برقدار باشد) راه اندازی گردد.
  •  در مورد کارکرد کمپرسورهای اسکرو HSK85 در نسبت های فشار/ دماهای بالا، در حالت کلی محدودیت کارکرد دمایی را ببینید.
  •  برای سیستم هایی با چند کمپرسور که در مدارهای تکی با مجزا کار می کنند، در این شرایط کنترل ظرفیت بین 50 % و 100% در ترکیب با قطع و وصل کمپرسورها به صورت مجزا است که حداکثر راندمان را بدون مقاومت های زیاد در محدوده کاربرد امکانپذیر می کند.

کنترل ظرفیت پله ای

این نوع از کنترل ظرفیت پله ای به ویژه برای سیستم هایی با سکون زیاد مناسب است. استفاده از چیلرهایی با برودت غیر مستقیم معمولاً کاربرد دارد. این روش همچنین برای استفاده در چیلرهایی با چندین کمپرسور مناسب می باشد. در مقایسه با خروجی کلی، تفاوت های ظرفیت به ازای هر مرحله کم است که می توان گفت کنترل پیوسته بدست می آید. شکل قبل توالی کنترل شیرهای برقی را در کنترل ظرفیت پله ای نشان می دهد. زمان سیکل کارکرد شیر برقی CR4 را 10 ثانیه تنظیم کنید. حتی ممکن است نیاز باشد این زمان کمتر نیز تنظیم گردد. (معمولاً در سیستم هایی با اختلاف های فشار زیاد)، بنابراین رله های زمانی باید استفاده شوند. برای این نوع از کارکرد حداقل ظرفیت 50 %پیشنهاد می گردد

نصب کمپرسور اسکرو بیتزر

همانند شکل از لاستیک های ضربه گیر برای نصب کمپرسور استفاده کنید.

نصب کمپرسور اسکرو بیتزر CSW, CSH, HSK, HSN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *