چیلر تراکمی و کمپرسور

کنترل ظرفیت کمپرسورهای اسکرو هنبل

کنترل ظرفیت کمپرسورهای اسکرو هنبل

کنترل ظرفیت کمپرسورهای اسکرو هنبل

در این فیلم ساختار و روش کنترل ظرفیت کمپرسورهای اسکرو هنبل را با یکدیگر بررسی می کنیم. کنترل ظرفیت کمپرسورهای اسکرو سری RC براساس فشار هیدرولیکی روغن می باشد.

ساختار کنترل ظرفیت بسیاری از کمپرسورهای اسکرو براساس حرکت اسلایدر توسط پیستون و نیروی روغن است که باعث افزایش یا کاهش ظرفیت می شود. منطق کنترل در این کمپرسور با کنترل در کمپرسورهای بیتزر متفاوت است. همانند کمپرسورهای بیتزر این کمپرسور نیز دارای 4 شیر برقی است. که بسته به نوع کاربرد می توان دو مسیر را مسدود کرد. و تنها از دو مسیر باقیمانده استفاده کرد. یعنی 25-100 یا 50-100.

و یا هر 4 شیر برقی و یا 3 شیر برقی در مدار باشند. بر اساس نوع کاربرد و نیازی که داریم از این شیر برقی ها استفاده می کنیم. و این کنترل ظرفیت را در مدار به وجود می آوریم. در کمپرسوری که در فیلم مشاهده می کنید منطق کنترل به وسیله دو شیر برقی است. که 25 و 100 است. و طبق فیلم مشاهده میکنید که مسیر روغن در داخل شیر برقی است. زمانی که از دو شیر برقی استفاده می کنیم منطق کنترل استبلس است. 

زمانی که از چند شیر برقی استفاده کنیم منطق کنترل پله ای است. در این کمپرسورها دو نوع شیرهای برقی نرمالی کلوز و نرمالی اپن وجود دارند. در کمپرسورهای هنبل هر دو نوع شیر برقی استفاده می شوند. که باید منطق کنترل را بر اساس نوع شیر برقی ها به کار ببریم. و باید دقت کنیم که شیر برقی ها نرمال کلوز هستند یا نرمال اپن.

برای مشاوره می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مشاهده فیلم در یوتیوب مهراسپند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *