چیلر تراکمی

کمپرسورهای بیتزر اسکرو نیمه بسته

کمپرسورهای بیتزر اسکرو نیمه بسته

کمپرسورهای بیتزر اسکرو نیمه بسته

Semi-hermetic Screw Compressors

مدلهای:

HS.53-3, HS.64, HS.74

محتـوا

  • ایمنی
  • محدوده برنامه
  • نصب و راه اندازی
  • اتصال برق
  • راه اندازی
  • عملیات / تعمیر و نگهداری
  • راه اندازی

ایمنی Safety

این کمپرسورهای برودتی طبق دستورالعمل ماشین آلات اتحادیه اروپا 2006/42 / EC برای نصب در دستگاه ها در نظر گرفته شده اند. این خدمات ممکن است فقط درصورتی انجام شود که طبق این دستورالعمل در این دستگاه ها نصب شده باشند و به طور کلی با مقررات مربوطه مطابقت داشته باشند (استانداردهای مورد استفاده: مراجعه به تولید کنندگان اعلامیه).

کارمندان مجاز کلیه کارها روی سیستم های کمپرسور و برودتی فقط توسط پرسنل تبرید انجام می شود که در کلیه کارها آموزش دیده و راهنمایی شده اند. مهارت و دانش تخصصی پرسنل تبرید مطابق با دستورالعملهای معتبر مطابقت دارد.

کمپرسورها مطابق با شرایط هنر و مقررات معتبر ساخته می شوند. تأکید ویژه ای بر ایمنی کاربران شده است. این دستورالعملهای عملیاتی را در تمام طول عمر کمپرسور حفظ کنید.

خطرات باقیمانده Residual hazards

برخی از خطرات باقیمانده از کمپرسورها اجتناب ناپذیر است. بنابراین همه افراد شاغل در این واحدها باید این دستورالعملهای عملی را با دقت بخوانند! همه موارد زیر دارای اعتبار هستند:

  • مقررات و استانداردهای ایمنی خاص (مانند EN 378 ، EN 60204 و EN 60335) ،
  • استانداردهای ایمنی به طور کلی تصدیق شده ،
  • دستورالعمل های اتحادیه اروپا ،
  • مقررات ملی.

منابع ایمنی دستورالعمل هایی هستند که برای جلوگیری از خطرات در نظر گرفته شده اند. منابع ایمنی باید کاملاً رعایت شود!

  • توجه! دستورالعمل در مورد جلوگیری از آسیب احتمالی تجهیزات.

احتیاط! دستورالعمل در مورد جلوگیری از خطر جزئی احتمالی برای افراد.

هشدار! دستورالعمل در مورد جلوگیری از خطر جدی احتمالی برای افراد.

خطر! دستورالعمل های جلوگیری از خطر فوری خطر جدی برای افراد.

منابع ایمنی عمومی General safety references

هشدار! کمپرسور تحت فشار با فشار نگهدارنده تا فشار 0.5 تا 1 بار بالاتر از فشار اتمسفر قرار دارد. عمل نادرست ممکن است باعث آسیب به پوست و چشم شود. عینک ایمنی را هنگام کار روی کمپرسور بپوشید. قبل از آزاد شدن فشار اتصالات را باز نکنید.

احتیاط! در حین کار دمای بیش از 60 درجه سانتیگراد یا کمتر از 0 درجه سانتیگراد می تواند برسد. سوختگی های جدی و سرمازدگی امکان پذیر است. بخش های قابل دسترسی را قفل کرده و علامت گذاری کنید.

 محدوده کاربرد  Application ranges

  • مبردهای بیشتر در صورت درخواست

به توصیه های کتابچه راهنمای SH-100 توجه کنید

برای کارکرد کمپرسور در محدوده خلاء، خطر ورود هوا در سمت مکش وجود دارد. اقدامات ویژه ممکن است ضروری شود.

در مورد ورود هوا: توجه! واکنشهای شیمیایی ممکن است و همچنین افزایش فشار تراکم و دمای گاز دیسچارج.

نصب Mounting

حمل و نقل کمپرسور Compressor transport

کمپرسور را یا روی پالت پیچ کرده یا با استفاده از قلاب آن را بلند کنید (شکل 1 را ببینید).

 نصب کمپرسور Compressor installation

 محل نصب

کمپرسور را به صورت افقی نصب کنید. برای بهره برداری در شرایط شدید (به عنوان مثال اتمسفر تهاجمی یا خورنده و غیره) اقدامات مناسب باید انجام شود، مشاوره با BITZER توصیه می شود.

اتصالات ضد لرزش کمپرسورها را می توان به صورت سفت و سخت نصب کرد. استفاده از ماسوره های ضد ویبره مخصوصاً با کمپرسورها (لوازم جانبی) مطابقت دارد.

  • هنگام نصب روی مبدلهای حرارتی پوسته و لوله:

توجه! کمپرسور را به طور محکم روی مبدل حرارتی سوار نکنید. از مبدل حرارتی به عنوان حامل بار استفاده نکنید! آسیب به مبدل حرارتی امکان پذیر است (شکستگی لرزش). از اتصالات ضد لرزش استفاده کنید!

نصب شیرهای نصب ضد ویبره: شکل 2 را ببینید.

اتصالات خط لوله Pipeline connections

هشدار! کمپرسور با شارژ تحت فشار است. آسیب دیدگی به پوست و چشم ممکن است. عینک ایمنی را هنگام کار روی کمپرسور بپوشید. قبل از آزاد شدن فشار اتصالات را باز نکنید.

توجه! کاملاً از نفوذ هوا خودداری کنید! شیر های سرویس باید تا زمان تخلیه بسته باشند.

  • اتصالات لوله Pipe connections

اتصالات لوله برای لوله هایی با ابعاد میلی متر استاندارد یا اینچ طراحی شده است.

توجه! شیر ها را بیش از حد گرم نکنید! اتصالات و بوشهای لوله را برای جوشکاری یا جوشکاری جدا کنید! حداکثر دمای جوش700 درجه سانتی گراد.

  • خطوط لوله Pipe lines

فقط از لوله ها و مؤلفه هایی استفاده کنید که درون آنها تمیز و خشک باشد (عاری از پوشش های سرباره، زنگ زدگی و فسفات).

توجه! شیر ها را بیش از حد گرم نکنید! سیکل هایی با خطوط لوله طولانی تر یا اگر بدون گاز محافظ لحیم شده است: فیلتر سمت مکش تمیز کننده(فیلتر ساکشن) را نصب کنید (اندازه مش <25 میکرومتر).

توجه! آسیب کمپرسور ممکن است! از خشک کن های فیلتر درایر با کیفیت بالا استفاده می شود

توصیه برای نصب فیلترهای تمیز کردن سمت مکش، به کتابچه راهنمای SH-100 مراجعه کنید.

خطوط تزریق مایع ابتدا باید از نقطه تزریق به صورت عمودی بالا رود. این امر از مهاجرت روغن و آسیب دیدن اجزا از طریق ضربه های هیدرولیکی جلوگیری می کند. شکل را ببینید. اطلاعات فنی ST-610.

فیلتر روغن را نصب کنید واشرهای آداپتور اتصال دهنده را نصب کنید.

آنلودر استارت و کنترل ظرفیت Start unloading und Capacity control

موقعیت شیرهای الکترومغناطیسی شکل 5 را ببینید.

اتصالات

 اتصال برق Electrical connection

  • توصیه های کلی General recommendations

کمپرسور و لوازم جانبی برقی مطابق با دستورالعمل EC ولتاژ کم 73/23 / EEE (CE 96) هستند. نصب و راه اندازی الکتریکی طبق نمودار سیم کشی در جعبه ترمینال و در دفترچه راهنمای SH-100 انجام می شود. استانداردهای ایمنی EN 60204 ، IEC 60364 و مقررات ملی ایمنی را رعایت کنید.

  • توجه! خطر اتصال کوتاه ناشی از تراکم آب در جعبه ترمینال! فقط از بوشهای کابل استاندارد استفاده کنید و از آب بندی مناسب هنگام نصب اطمینان حاصل کنید.

HS.64 ، HS.74:

با کاربرد دمای پایین و سوپرهیت گاز مکش ممکن است یک هیتر در جعبه ترمینال ضروری شود (گزینه).

ابعاد کنتاکتور موتور، کابل و فیوز:

توجه! حداکثر جریان کارکرد یا حداکثر. مصرف برق موتور باید پایه باشد. صفحه پلاک یا Manual SH-100 را ببینید.

  • کنتاکتورها: با توجه به رده عملیاتی AC3.

هر دو کنتاکتور موتور K1 / K2 را برای پارتیشن سیم پیچ(دوضرب) 50٪ انتخاب کنید: 50٪ هرکدام تقریباً. 60٪ حداکثر جریان عملیاتی (به KT-400 مراجعه کنید).

  • ولتاژ و فرکانس داده های موجود در صفحه پلاک باید با داده های منبع تغذیه مقایسه شود. سیم های پایانه های موتور را با توجه به نشانه های موجود در پوشش جعبه ترمینال سیم کشی کنید.

با موتور سیم پیچ بخشی(دوضرب)، نظم و ترتیب دقیق سیم پیچ را از نزدیک مشاهده کنید!

  • سیم پیچ قسمت اول (کنتاکتور K1): اتصالات 1/2/3
  • سیم پیچ قسمت دوم (کنتاکتور K2): اتصالات 7/8/9 تأخیر زمان قبل از اتصال قسمت دوم سیم پیچ 0.5 ثانیه
  • توجه! خطر آسیب موتور! سیم کشی نادرست منجر به مخالفت یا جابجایی چرخشی به دلیل تغییر زاویه فاز می شود و منجر به قفل شدن روتور می شود. اتصالات را به درستی سوار کنید!
  • توجه! خطر آسیب شدید کمپرسور! کمپرسورهای اسکرو را فقط در جهت چرخش تعیین شده راه اندازی کنید!

تست پتانسیل بالا کمپرسور قبلاً مطابق با EN 60034-1 یا UL984 با نسخه های UL به آزمایش ولتاژ بالا در کارخانه ارسال شده است.

توجه! خطر آسیب عایق و فرسودگی موتور! اصلاً تست ولتاژ بالا را به همان روش تکرار نکنید!

اما آزمایش با کاهش ولتاژ امکان پذیر است (به عنوان مثال 1000 ولت). از جمله دیگر، این محدودیت به دلیل تأثیر روغن و مبرد بر قدرت دی الکتریک است.

دستگاه محافظت Protection devices

دستگاه های محافظ موتور Motor protection devices

توجه!

خراب شدن دستگاه محافظت از موتور و موتور به دلیل اشتباه نادرست اتصال و یا کارکرد!

ترمینال های T1-T2 روی کمپرسور، B1-B2 ، Z در دستگاه حفاظت موتور و 1..5 در نوار ترمینال نباید با ولتاژ کنترل یا منبع تغذیه تماس بگیرند!

SE-E1 (استاندارد با HS.53)

داخل جعبه ترمینال نصب شده است. کابل های مربوط به موتور و سنسورهای PTC از قبل متصل شده اند. اتصالات دیگر باید مطابق با نمودار سیم کشی در جعبه ترمینال و در دفترچه راهنمای SH-100 برقرار شود.

  • توابع نظارت:
  • درجه حرارت سیم پیچ (PTC)
  • گاز دیسچارج (PTC)
  • جهت چرخش موتور / توالی فاز
  • خرابی کابل در مدار سنسور PTC
  • INT389R (استاندارد با 64 / 74) علاوه بر این ارائه می دهد:
  • عدم تقارن فاز / فاز مانیتورینگ
  • تعداد استارت موتور را محدود می کند

دستگاه مربوطه در جعبه ترمینال تعبیه شده است.

­­­­­­سوئیچ جریان روغن Oil flow  switch

مطابق نمودار سیم کشی شماتیک متصل شود.

محدود کننده فشار (HP & LP) Pressure limiters

به منظور محدود کردن محدوده کار کمپرسورهای بیتزر اسکرو نیمه بسته برای جلوگیری از شرایط عملیاتی غیرقابل قبول ضروری هستند.

به هیچ وجه محدود کننده فشار نمی تواند به اتصال شیر سرویس وصل شود!

جداکننده روغن Oil separator

  • هیتر را در جداکننده روغن مطابق نمودار سیم کشی نصب کنید. هیتر روغن حتی بعد از مدت زمان طولانی توقف، روغن را تضمین می کند. از افزایش محلول مبرد در روغن جلوگیری می کند و بنابراین مجدداً ویسکوزیته تولید می شود. هیتر روغن باید در هنگام توقف برق داشته باشد.
  • جداکننده روغن (عایق) – برای کار در دمای کم محیط یا – در دماهای بالا در قسمت دیسچارج در هنگام توقف (به عنوان مثال پمپ های حرارتی).

مانیتور سطح روغن و ترموستات روغن بطور جداگانه تحویل داده می شوند و باید در محل نصب شوند. محل قرارگیری شکل 6 را ببینید.

 راه اندازی

توجه! تست فشار و استحکام کل سیکل را ترجیحاً با نیتروژن خشک (N2) آزمایش کنید. کمپرسور (جداکننده روغن و کولر روغن) هوای خشک نباید وارد شود – شیرهای سرویس را بسته نگه دارید.

هشدار! هرگز مبرد را به گاز تست (N2 یا هوا) اضافه نکنید –

  • تست فشار

مدار مبرد را مطابق استاندارد EN 378-2 (یا استانداردهای ایمنی معادل معتبر) ارزیابی کنید. کمپرسور، جداکننده روغن و اجزای پر از روغن قبلاً در کارخانه برای فشار مقاومت آزمایش شده بودند. بنابراین یک تست سختی (5.3) کافی است. با این حال، اگر کل مونتاژ برای فشار قدرت تست شده است:

  • خطر! فشار تست از حداکثر فشارهای عملیاتی که در صفحه پلاک نشان داده شده است تجاوز نکند! در صورت لزوم شیرهای سرویس را بسته نگه دارید!

تست محکم بودن Tightness test

با استفاده از فشار نیتروژن خشک، سفتی کل مدار مبرد (مونتاژ) یا قسمت هایی از آن را ارزیابی کنید – مطابق استاندارد EN 378-2 (یا استانداردهای ایمنی معادل معتبر).

خطر! فشار تست ها و منابع ایمنی به فصل 5.2 مراجعه کنید.

  • پر کردن روغن Oil filling

نوع روغن: به فصل 2 مراجعه کنید. توصیه های موجود در کتابچه راهنمای SH-100 را رعایت کنید.

شارژ روغن: عملکرد جداکننده روغن و کولر روغن (به اطلاعات فنی موجود در کتابچه راهنمای SH-100 مراجعه کنید) به علاوه حجم لوله های روغن را در نظر بگیرید.

توجه! روغن را مستقیماً درون کمپرسور پر نکنید.

قبل از وکیوم، روغن را مستقیماً در جداکننده روغن و کولر روغن شارژ کنید. پلاگین را از شیر برقی روغن جدا کنید. شیر برقی را در خط تزریق روغن بسته نگه دارید و شیرهای سرویس را روی جداکننده / کولر روغن باز کنید. سطح روغن در جداکننده روغن باید در محدوده شیشه دید باشد.

  • تخلیه (خلا) Evacuation

هیتر روغن را برق دهید. شیرهای سرویس را باز کنید، شیر های برقی را بسته نگه دارید. با استفاده از پمپ خلاء متصل به طرف فشار قوی و پایین، کل سیستم از جمله کمپرسور را تخلیه کنید. هنگامی که پمپ خاموش است، “خلاء ایستاده” کمتر از 1.5 mbar باید حفظ شود. در صورت لزوم چندین بار این روش را تکرار کنید.

توجه! خطر آسیب موتور و کمپرسور! کمپرسور را تحت خلاء استارت نکنید! هیچ ولتاژ را اعمال نکنید – حتی برای اهداف آزمایش!

شارژ مبرد Charging refrigerant

فقط مبردهای مجاز را شارژ کنید (به فصل 2 مراجعه کنید).

  • قبل از شارژ مبرد:

– هیتر روغن را برق دهید.

– سطح روغن جداکننده روغن را بررسی کنید.

– کمپرسور را روشن نکنید!

  • مبرد مایع را مستقیماً در داخل کندانسور شارژ کنید. ریسیور. برای سیستم هایی که دارای اواپراتور فلودد هستند، می توان درون اواپراتور نیز شارژ کرد.
  • پس از راه اندازی ممکن است مبرد لازم باشد: مبرد را در حین کار کردن کمپرسور از طرف مکش شارژ کنید. ترجیحاً در ورودی اواپراتور شارژ کنید.

در صورت شارژ مایع:

توجه! مقدار کم هر بار شارژ کنید! دمای دیسچارج را حداقل 30 K (R22) نگه دارید یا حداقل 20 K (R134a، R404A، R507A) بالاتر از دمای کنانس نگه دارید.

خطر انفجار قطعات و خطوط لوله با فشار بیش از حد تست.

از بیش از حد شارژ سیستم با مبرد جلوگیری کنید!

توجه! مبرد ناکافی باعث فشار مکش پایین و گرمای بیش از حد (رعایت محدودیت های عملیاتی!) می شود.

  • بررسی قبل از شروع Checks before starting
  • سطح روغن(در محدوده شیشه دید)
  • دمای روغن در جداکننده روغن (تقریباً 15 – 20 K بالاتر از دمای محیط)
  • تنظیم و عملکرد دستگاههای ایمنی و حفاظتی
  • تنظیم رله های زمان
  • فشارهای قطع کننده فشارهای محدود و فشار کم
  • آیا شیرهای سرویس باز شده اند؟
  • روش راه اندازی Start-up procedure

بررسی چرخش جهت Checking the rotating direction

توجه! خطر آسیب شدید کمپرسور!

کمپرسورهای بیتزر اسکرو نیمه بسته را فقط در جهت چرخش تعیین شده کار کنید!

علیرغم کنترل توالی فاز توسط دستگاههای حفاظت INT69VSY-II / INT389R، آزمایش توصیه می شود.

آزمون توالی فاز Phase sequence test

  • یک فشارسنج را به شیر سرویس مکش وصل کنید.

غلاف شیر را ببندید و سپس یک دور باز کنید.

  • شیر برقی را در خط تزریق روغن ببندید (پلاگین را جدا کنید).
  • کمپرسور را فقط به طور کوتاه استارت کنید (تقریباً 0.5 .. 1 ثانیه).
  • جهت چرخشی صحیح: فشار مکش بطور بی وقفه افت می کند.
  • جهت غلط غلط:

فشار افزایش می یابد و دستگاه محافظ کمپرسور را خاموش می کند.

دو فاز ورودی را جابجا کنید تا دور تغییر کند.

 استارت Start

شیر برقی روغن را دوباره وصل کنید. کمپرسور را مجدداً شروع کنید و به آرامی شیر سرویس مکش را باز کنید و شیشه دید را در خط تزریق روغن مشاهده کنید. اگر در طی 5 ثانیه هیچ جریان روغن مشاهده نشد، سریعاً خاموش کنید. بررسی کنید که آیا شیر برقی باز شده است یا خیر؟

محدود کننده جریان روغن را بررسی کنید Check the oil flow  limiter

پس از اتمام مدت زمان تأخیر، جریان روغن را آزمایش کنید (15 .. 20 ثانیه پس از شروع). شیر برقی روغن را خاموش کنید (مثلاً پلاگین را جدا کنید)، کمپرسور باید در مدت زمان 2 .. 3 ثانیه خاموش شود.

روغن کاری/ بررسی روغن Lubrication /oil check

روغن کاری کمپرسور باید بلافاصله پس از استارت بررسی شود.

  • حداکثر و میزان توصیه شده روغن در حین کار در محدوده شیشه دید (حداقل سطح روغن توسط سوئیچ سطح روغن کنترل می شود).
  • کف فوم می تواند در مرحله شروع تولید شود اما باید بعد از 2 تا 3 دقیقه کاهش یابد. در صورت عدم کاهش این می تواند نشانه مایع بیش از حد موجود در گاز مکش باشد.

دمای تخلیه(دیسچارج) را حداقل 30 K (R22) یا بالاتر از دمای کندانس نگه دارید

حداقل 20 K (R134a، R404A، R507A) بالاتر از دمای کندانس.

اگر سوئیچ جریان روغن در مرحله شروع قطع شود یا سوئیچ سطح روغن بعد از زمان تاخیر (120 ثانیه) می تواند نشان دهنده عدم روغن کاری شدید است. سوپرهیت گاز مکش را بررسی کنید.

تنظیم دمای دمای کولر روغن Setting the oil cooler temperature

خنک کننده نباید تا زمانی که دمای گاز دیسچارج به 30 K بالاتر از دمای چگالش (کندانس) برسد شروع به کار کند.

حداکثر مقدار تنظیم 70 درجه سانتیگراد با R404A / R507A / R22 است، 85 درجه سانتیگراد با R134a و tc> 55 ° C.

تنظیم فشار بالا و پایین (HP & LP) Setting the high and low pressure limiters

  • فشارهای قطع و وصل را بر اساس محدودیت های عملیاتی تنظیم کنید.

تنظیم فشار کندانسور Setting of the condenser pressure

فشار کندانسور باید طوری تنظیم شود که حداقل اختلاف فشار در طی 20 ثانیه پس از شروع کار حاصل شود .به محدودیت های برنامه در Manual SH-100 یا BITZER نرم افزار مراجعه کنید.

بررسی داده های عملیاتی:

  • دمای تبخیر اواپراتور
  • دمای گاز مکش
  • دمای میعان کندانس
  • دمای گاز دیسچارج
  • 30 K (R22)
  • 20 K (R134a, R404A, R507A)
    • tc, max. 100°C
  • Oil temperature
  • (max. 100°C, Öl B 100 max. 80°C)
  • Switching frequency
  • Current
  • Voltage
  • Operation with ECO:
  • ECO pressure
  • Temperature at ECO connection

توجه! خطر آسیب شدید کمپرسور! الزامات زیر باید با منطق کنترل تضمین شود:

حداکثر نعداد استارت 6 تا 8 در هر ساعت

! • حداقل 5 دقیقه زمان کارکرد مطلوب

ارتعاشات کل سیکل به خصوص خطوط لوله و لوله های مویی باید برای ارتعاشات غیر طبیعی بررسی شود. در صورت لزوم اقدامات محافظتی دیگری باید انجام شود.

توجه! شکستگی و نشت لوله در کمپرسور و سایر اجزای سیکل ممکن است! از لرزش های قوی خودداری کنید!

توصیه های ویژه برای کمپرسور و سیکل تبرید 

 تحلیل ها نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق خرابی های کمپرسور به دلیل شرایط غیرقابل قبول کارکرد رخ می دهد. این امر به ویژه در مورد خرابی های ناشی از عدم روغن کاری صادق است:

  • عملکرد شیر انبساط – به دستورالعمل های سازنده توجه کنید!
  • موقعیت صحیح و تثبیت حباب در خط مکش. هنگام استفاده از مبدل حرارتی، طبق معمول حباب را در پشت اواپراتور قرار دهید.
  • گرمای کافی؛ همچنین حداقل دمای گاز تخلیه(دیسچارج) را در نظر بگیرید.
  • عملکرد پایدار در کلیه شرایط کار و بار (همچنین بار جزیی، عملیات تابستان / زمستان).
  • مبرد بدون حباب در شیر انبساط؛
  • از مهاجرت مبرد (از فشار زیاد به سمت فشار کم یا به کمپرسور) در دوره های خاموشی طولانی خودداری کنید
  • هیتر روغن (جداکننده روغن) باید همیشه در هنگام ایستادن کمپرسور کار کند (در مورد کلیه کاربردها). برای نصب در مناطق کم دما می توان عایق جداکننده را ضروری کرد.
  • سیستم پمپ دان (مخصوصاً اگر اواپراتور گرمتر از خط مکش یا کمپرسور باشد).
  • تغییر توالی خودکار برای سیستمهایی با مدارهای مبرد چندگانه.
  • در صورت لزوم، سیستم پمپ دان کنترل شده با زمان یا فشار یا جداکننده مایع جانبی مکش – به خصوص در صورت شارژ مبرد های زیاد و / یا اگر تبخیر کننده(اواپراتور) می تواند گرمتر از خط مکش یا کمپرسور باشد.

استفاده از مبدل حرارتی خط مایع / مکش می تواند تأثیر مثبتی بر بهره وری و عملکرد کمپرسور داشته باشد. حباب شیر انبساط را همانطور که در بالا توضیح داده شده است قرار دهید.

عملیات / نگهداری Operation / Maintenance

  • چک های منظم Regular checks

طبق مقررات ملی بطور مرتب سیکل را معاینه کنید. نکات زیر نیز باید بررسی شود:

  • داده های عملیاتی (فصل 5.7)
  • روغن کاری / چک روغن (فصل 5.7)
  • دستگاه های حفاظتی و کلیه قطعات کنترل کمپرسور (به بخش های 4.2 و 5.7 مراجعه کنید)
  • شیر یکطرفه
  • اتصالات کابل برق و اتصالات پیچی را بر روی اتصالات بررسی کنید.
  • گشتاورهای محکم کردن، SW-100 را مشاهده کنید
  • شارژ مبرد، تست سفتی
  • پروتکل داده را به روز کنید

شیر تسکین فشار داخلی Internal pressure relief valve

شیر بدون تعمیر و نگهداری است. با این وجود باز شدن مکرر شیر به دلیل شرایط کار غیر طبیعی، ممکن است منجر به نشت مداوم شود.

پیامد ها تلفات ظرفیت و افزایش دمای دیسچارج است. شیر را در این حالت بررسی و تعویض کنید.

شیر چک یکپارچه Integrated check valve

اگر شیر معیوب و یا کثیف باشد، کمپرسور پس از خاموش شدن برای مدت طولانی برعکس می چرخد.

هشدار! کمپرسور تحت فشار است! آسیب های جدی ممکن است.

فشار را در کمپرسور رها کنید!

عینک ایمنی بپوشید!

اطلاعات دقیق به دستورالعمل تعمیر و نگهداری SW-100 مراجعه کنید.

شیر برقی روغن Oil solenoid valve

هنگامی که کمپرسور خاموش می شود، جریان روغن دیگر در شیشه دید قابل مشاهده نیست.

توجه!

برای توصیه های بیشتر به اطلاعات فنی ST-600 مراجعه کنید.

فیلتر روغن Oil filter

تغییر اولیه فیلتر بعد از 50 .. 100 ساعت کار توصیه می شود.

کارتریج فیلتر را بعد از آزاد کردن فشار تغییر دهید.

تعویض روغن Oil changing

انواع روغن در فصل 2 مشخص شده اند. اگرسیکل به طور صحیح مونتاژ شود یا اگر فیلترهای قسمت مکش نصب شده باشند، به طور معمول نیاز به تعویض روغن نیست.

در صورت بروز کمپرسور یا آسیب موتور ، باید آزمایش اسید انجام شود. در صورت لزوم باید تمیز کاری انجام شود: فیلتر گاز خط مکش نگهدارنده اسید را نصب کرده و روغن را جایگزین کنید. گیاه را از بالاترین نقطه سمت تخلیه داخل سیلندر بازیافت تمیز کنید. پس از چند ساعت کار ممکن است لازم باشد فیلتر و روغن جایگزین شود و مجدداً گیاه را پاکسازی کنید.

انواع روغن: به فصل 2 مراجعه کنید.

هشدار! جداکننده روغن تحت فشار است! صدمات شدید ممکن است. فشار را در جداکننده روغن آزاد کنید! عینک ایمنی بپوشید!

  • توجه!

روغنهای استر به شدت جاذب رطوبت هستند.

رطوبت از نظر شیمیایی با این روغنها ترکیب می شود. با تخلیه(وکیوم) نمی توان آن را حذف کرد یا فقط به اندازه کافی خارج کرد.

با دقت بسیار لازم انجام دهید:

از ورود هوا به داخل سیکل و قوطی روغن خودداری کنید. فقط از ظرفهای بسته و پلمپ استفاده کنید.

روغن زباله را به درستی دفع کنید!

راه اندازی مجدد

هیتر روغن را روشن کنید! این کار مانع از افزایش انتشار مبرد در روغن کمپرسور می شود.

هشدار! کمپرسور می تواند تحت فشار باشد! صدمات شدید ممکن است. عینک ایمنی بپوشید!

دیدگاهی در مورد “کمپرسورهای بیتزر اسکرو نیمه بسته

  1. Mark گفت:

    Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.

  2. مهدی صفدریان گفت:

    سلام خسته نباشید واقعا بچه های فعال دارید و من خوشحالم
    سوالی داشتم در مورد بیرون کشیدن شفت نری اسکرو بیتزر ۷۴۵۱ ایا خاری در انتها دارد یا فقط پرس بیرون میاورد
    تشکر .سپاس فراوان از همراهی شما

    1. modir 2 گفت:

      خیر خاری ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *