چیلر تراکمی و کمپرسور

پمپ دان کمپرسور سیلندر پیستونی 2 PUMP DOWN

پمپ دان کمپرسور سیلندر پیستونی 2 PUMP DOWN

در این فیلم روش انجام پمپ دان نشان داده شده است که در فیلم قبل با محدودیتای این روش آشنا شدیم. در روش پمپ دان، گاز فریونی از قسمت فشار پایین جمع آوری می شود و در قسمت فشار بالا گردآوری می شود که نتیجه آن تخلیه اواپراتور و کمپرسور از مبرد است. این کار باعث جلوگیری از آسیب به کمپرسور در شروع راه اندازی می شود و همچنین در هنگام تعمیرات از هدر رفت مبرد جلوگیری می کند.

برای مشاوره بیشتر در زمینه پمپ دان کمپرسور سیلندر پیستونی می توانید با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

 

در پمپ دان بایستی به حداقل فشار برای پمپ دان دقت بالایی شود که در فیلم قبل توضیح داده شده است و همچنین توجه کنید که در کمپرسورهای اسکرو امکان پمپ دان وجود ندارد.

پمپ دان اتوماتیک

سیستم های پمپ دان اتوماتیک در سیکل هایی که دارای مقدار کمی مبرد یا روغن هستند استفاده نمی شود. زیرا مبرد کافی برای آسیب به کمپرسور به دلیل کندانس مبرد وجود ندارد. یک مثال خوب برای این مساله یخچال و فریزرهای خانگی است. این فریزرها معمولا بین 8 تا 16 انس شارژ گاز می شوند. و شارژ روغن بین 12 تا 20 اونس است. و معمولا روغن از میزان مبرد بیشتر است. حتی اگر تمام مبرد در کارتر با روغن مخلوط شود، نمی تواند آسیبی به کمپرسور وارد کند. البته تا زمانی که مبرد در روغن به حجم زیاد به جوش آید.

اگر نسبت مبرد به روغن زیاد باشد، سیستم پمپ دان اتوماتیک می تواند از آسیب به کمپرسور جلوگیری کند.

در زیر دلیلی که بایستی از سیستم پمپ دان اتوماتیک در یک سیکل تبرید سردخانه استفاده کنیم را بررسی می کنیم:

  1. با پمپ دان مبرد از اواپراتور و ساکشن و کارتر کمپرسور و تخلیه مبرد در زمان خموشی و سیکل دیفراست، احتمال مخلوط شدن مبرد و روغن وجود نخواهد داشت.
  2. پمپ دان از ضربات مایع مبرد در ساکشن و آسیب به کمپرسور جلوگیری می کند.
  3. از کف کردن روغن و مخلوط شدن روغن و مبرد و آسیب به کمپرسور به دلیل روغنکاری نامناسب جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *