آموزش چیلر و سردخانه

لوله کشی نا مناسب خط مایع

لوله کشی نا مناسب خط مایع

لوله کشی نا مناسب خط مایع : یکی دیگر از نکات مهم و کلیدی خط مایع تبرید است که متاسفانه به خط مایع زیاد توجه نمیشود. گاهی اوقات خط مایع بسیار طولانی و یا سایز اشتباه لوله کشی شده است.وقتی که سایز اشتباه لوله کشی انجام شده باشد و سایز لوله را کمتر کنیم چه افتاقی می افتد ؟ قبل از اکسپنشن و قبل از اواپراتور در سایدگلس میزان حباب زیادی رو مشاهده میکنید.توجه کنید راندمان سیکل هم پایین می آید.تمام این موارد از لوله کشی اشتباه است.در بسیاری از موارد باید به عایق کردن لوله خط مایع و محکم کردن و بسط زدن لوله خط مایع توجهی زیادی کرد.پس باید به این نکات هم دقت کنیم.

لوله کشی نا مناسب خط مایع

گاهی اوقات مجبوریم براساس شرایط لوله کشی خط مایع را بلند کار کنیم و تغییر ارتفاع زیادی داشته باشیم. برای این موردیک سری استانداردهای لوله کشی داریم و همچنین روش لوله کشی و سایززنی.ین اطلاعات توسط شرکت ترین به خوبی داده شده که یکی از بهترین منابع برای لوله کشی تبرید است. زمانی که لوله کشی خیلی بلند باشد و تغییر ارتفاع زیاد داریم میتوانیم حباب را داخل سایدگلس داشته باشیم.قبل از اواپراتور و ما نیروی جاذبه را داریم و یک فشار هیدرو استاتیک داریم که می خواهد رو به پایین حرکت کند.پس زمانی که چنین لوله کشی را انجام میدهیم راندمان به شدت افت می کند. تو اینجور مواقع میتوانیم از یک مبدل حرارتی ساکشن به خط مایع قبل از اکسپنشن استفاده کنیم.این مبدل چه کمکی به ما می کند؟ باعث میشود سابکول ما بهبود پیدا کند. اما از طرف دیگر باعث میشود سوپرهیت افزایش پیدا کند و دمای ساکشن افزایش پیدا کند.تا حالا با این مبدل مواجه شدید؟ چه مزایایی برای شما داشته؟ ایا این مبدل مزایای زیادی داشته؟

لوله کشی نا مناسب خط مایع

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *