آموزش چیلر و سردخانه

عیب­ یابی شیر برقی

چک کردن شیر برقی

عیب ­یابی شیر برقی : سوختن بوبین شیربرقی خط مایع یکی از مشکلات موجود در سیستم تبرید است . وقتی که می­خواهیم یک شیر برقی و بوبین آن را چک کنیم اول به صورت چشمی چکاب را انجام می دهیم. سپس یک چیزهایی را چک کنیم بعضی اوقات کویل ­هایی که داغ می­شوند یا همان بوبین جریان هوای گذری در مناطق خیلی گرم جاهایی که خیلی گرم نصب است را بررسی کنید که آیا بوبین خنک می­شود، سیم خروجی از بوبین باید رو به پایین باشد تا داخل بوبین، آب کندانس نکند. اطلاعات روی بوبین را بخوانید، روی بوبین اطلاعات کاملی از بوبین را نوشته است مانند ولتاژ کارکرد، ظرفیت. مرحله بعدی چک کردن ولتاژ است ما باید کابل ورودی را جدا کنیم و اهم خود بوبین را بررسی می­کنیم. بعد از برسی اُهم بوبین ولتاژ ورودی را بررسی می­کنیم ببینیم آیا ولتاژ ما درست است یا نه. در مرحله بعد بوبین را کامل عوض می­کنیم که مطمئن شویم وقتی بوبین مورد دارد، بوبین را کامل عوض می­کنیم اما بعضی مواقع مشکل از خود بوبین نیست و مشکل از شیربرقی است. مثلاً شیر برقی ضربه خورده است. در تصویر می­بینید این حالت یک پیستون در داخل ساقه ­ی شیربرقی است که این پیستون نمی­تواند حرکت کند بنابراین شیربرقی هم به درستی عمل نمی­کند و بوبین مسئول این مشکل نیست. در انتهای کار وقتی شیربرقی اسمبل کردید و مشکل را برطرف کردید بوبین شیربرقی را مجدد نصب کنید.

مراحل پنج گانه را انجام دهید، فیلتر درایر را عوض کنید، سیستم را وکیوم کنید، کسری شارژ گاز را جبران کنید، تمامی اتصالاتی که دست زده ­اید مخصوصاً نافی شیرها را نشتی­یابی کنید و در مرحله آخر سوپرهیت را اندازه ­گیری کنید مطمئن شوید که شارژ گاز شما میزان است

با هم به تماشای ویدیوی عیب ­یابی شیر برقی می نشینیم

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. برای مشاوره و راهنمایی در زمینه دمونتاژ کمپرسور آمونیاکی بیتزر می توانید با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *