آموزش چیلر و سردخانه

عمل نکردن دیفراست – قسمت دهم

عمل نکردن دیفراست - قسمت دهم

عمل نکردن دیفراست – قسمت دهم

دیفراست یا یخ زدایی در سردخانه های زیر صفری معمول می باشد اما مشاهده این امر در سردخانه های بالای صفری  این امر مورد نیاز است. ساختار دیفراست یا یخ زدایی در سردخانه ها به چند روش انجام میشود:

معمول ترین این روش ها استفاده از المنت ها در اواپراتور است. این المنت ها به صورت موازی نصب می شوند بر اساس تایم مورد نیاز در شبانه روز فعال می‌شوند یعنی اینکه زمانی که ما نیاز به یخ زدایی به تعداد ۴ بار در شبانه روز داشته باشیم. این یخ زدایی چهار بار در شبانه روز انجام شده و المنت ها چهار بار در شماره روز فعال می‌شوند. اما در زمان فعال سازی المنت ها باید توجه کنیم که نباید سیستم کار بکند و کمپرسور باید خاموش باشد.

همچنین توجه کنید اگر در زمانی که المنت ها کار می کنند فن اواپراتور روشن باشد باعث می شود گرمای المنت ها به محصول موجود در سردخانه برسد. روش دوم استفاده از دیفراست یا یخ زدایی با استفاده از گاز داغ دیسشارژ می باشد. برای این منظور گاز داغ دیسشارژ را به درون اواپراتور بای پس می کنند و نتیجه این کار گرم شدن اواپراتور و ذوب شدن یخ های موجود بر روی کویل است. نمی توان تنها یک نسخه برای یخ‌زدایی پیچید و اعلام کرد که ما در طی شبانه روز طبق استاندارد نیاز به دو سه چهار یا شش بار یخ زدایی داریم بلکه بر اساس شرایط موجود در سردخانه تعداد دفعات یخ زدایی تعیین می گردد.

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. جهت طرح سوال هنگام عمل نکردن دیفراست می توانید با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *