چیلر تراکمی و کمپرسور

علت خرابی کمپرسور بیتزر

علت خرابی کمپرسور بیتزر

علت خرابی کمپرسور بیتزر

reciprocating bitzer compressor repair

درهنگام تعمیر کمپرسور در این کارگاه گزارش کاملی از علت بوجود آمدن مشکل ارائه می‌شود. با استفاده از این گزارش، اپراتورها می‌توانند مشکل را برآورد کنند. سپس کمپرسور جدید را نصب کنند. همچنین اقدام به رفع مشکل نمایند. و از خرابی مجدد کمپرسور جلوگیری کنند.

در تصویر سایت گلس کمپرسور dbmی را مشاهده می‌کنید. در این کمپرسور روغن در سایت گلس به صورت کف درآمده است. سطح روغن به سرعت بالا و پایین می‌شود.

علت این مشکل در این چیلر انتخاب اکسپنشن ولو با ظرفیت بالاست. که باعث می‌شود مایع وارد کارتر شود. با روغن ترکیب شود و به صورت کف درمی‌آید. بعد از مدتی مشکلات دیگری بروز می‌کند.

کیلرنس ها یا لقی‌ها افزایش پیدا می‌کنند. و گاز دیسچارج رد کرده و به کارتر وارد می‌شود. این امر باعث داغ شدن کارتر می‌شود. این مشکلات جانبی هست که ذرات مایع پس از ورود به کمپرسور ایجاد می‌کنند.

علت داغ شدن سوپاپ‌ها

کمپرسور بیتزری را که مشاهده می کنید به کارگاه مهندسی مهراسپند برای تعمیر آورده شده است. علت خرابی کمپرسور بیتزر مشاهده شده خط متعادل کننده روغن هست. از آنجایی که این خط را کار نکرده‌اند، باعث داغ شدن سوپاپ‌ها شده است.

اما این نتیجه یک اتفاق یا مشکل روغن است. وقتی خط متعادل کننده روغن کار گذاشته نشود. چنین مشکلی باعث بوجود آمدن مشکلات روغن است.

اویل پمپ را باز می‌کنیم تا از وضعیت آن با خبر شویم. اویل پمپ‌های کمپرسورهای بیتزر چرخ دنده‌ای هستند. اگر روغن‌کاری به درستی در آنها انجام نشود باعث خط افتادن قطعات اویل پمپ می‌شوند.

همینطور که در کمپرسور dbm دیدیم لقی‌ها افزایش پیدا می‌کند. افزایش لقی‌ها باعث ورود گاز دیسچارج به کارتر می شود. چون باعث خوردگی رینگ‌ها می‌شوند.

خوردگی رینگ ها و دیگر قطعات باعث ورود گاز و به درستی انجام نشدن روغن‌کاری می‌شود. فشار نت روغن افزایش بسیار زیادی پیدا می‌کند. و کمپرسور دیگر توان روغن کاری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *