چیلر تراکمی و کمپرسور

روش کار آنلودر کمپرسور کریر کارلایل

روش کار آنلودر کمپرسور کریر کارلایل

روش کار آنلودر کمپرسور کریر کارلایل

در این فیلم روش کار روش کار آنلودر کمپرسور کریر کارلایل را بررسی می کنیم. این آنلودرها به آنلودرهای فشاری یا همان آنلودرهای دستی معروفند. در تصویر سیستم آنلود بای پس گاز داغ را مشاهده می کنید. این آنلودرها دارای قابلیت تنظیم می‌باشند. و به کاربر این امکان را می‌دهند که بتواند در فشارهای مختلف تنظیمات را برای کاربری و فشار مورد نظر انجام دهد.
آنلودرهای فشاری یکی از روش‌های منحصر به فرد هستند. این آنلودرها تنها توسط چند شرکت سازنده کمپرسور از قبیل کریر و ترین ابداع شده‌اند. ایراد این روش وجود تکنسین وارد به کار و توانایی نیرو در تنظیمات درست می‌باشد.

حال ببینیم پروسه به چه صورتی انجام می‌شود:

در قطعه‌ای که مشاهده می‌کنید پیستون موجود است. پیستون داخل سیلندر در حال حرکت است. مسیر قرمز رنگ گاز دیسچارج و آبی قسمت ساکشن است. بنابراین گاز از سوپاپ ساکشن وارد سیلندر می‌شود. پس از فشرده سازی از طریق سوپاپ ساکشن خارج می‌شود. و وارد مسیر دیسچارج می‌شود. بین مسیر گاز داغ دیسچارج و مسیر آبی گاز ساکشن، راهی وجود ندارد. و این دو گاز با هم تداخل پیدا نمی‌کنند. پیستون شیر آنلودر این مسیر را پوشش داده و اجازه تداخل این دو گاز با هم را نمی‌دهد.

مشاهده فیلم در کانال یوتیوب مهراسپند

در این حالت کمپرسور با حداکثر ظرفیت خود کار می‌کند. اما زمانی که آنلود انجام شود و فشار به فشار اولیه برسد، پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند. وقتی پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند، گاز دیسچارج از سوپاپ رد می‌شود و وارد قسمت ساکشن می‌شود. و بای پس می شود. پیستون شیر فشاری به سمت بالا حرکت کرده پس این مسیر بین ساکشن و دیسچارج باز می‌شود. و بنابراین گاز داغ دیسچارج از این مسیر بای پس می‌شود. و به ساکشن راه پیدا می‌کند. نوع دیگری از آنلودرها هم وجود دارند که قطع کن ساکشن هستند. این نوع از آنلودرها گاز ورودی به ساکشن را قطع می‌کنند.

روش نصب آنلودر کمپرسور کریر کارلایل

میله مسدود کننده ابتدا باید برای نصب آنلودر خارج شود.

توجه: در صورتی که می خواهید آنلودر بای پس کمپرسور کریر کارلایل را با آنلودر قطع کن ساکشن عوض کنید، پیستون باید از شیر کنترل جدا شود.

برای مشاوره در این باره با کارشناسان ما در تماس باشید.