چیلر تراکمی و کمپرسور

روش کارکرد کمپرسور اسکرال 2

روش کارکرد کمپرسور اسکرال

روش کارکرد کمپرسور اسکرال

کمپرسور اسکرال ها از تکنولوژی های مختلفی استفاده می کنند. روش کار کلی در تمام کمپرسورهای اسکرال یکسان است اما بعضی تجهیزات و ویژگیها باعث افزایش راندمان بعضی از مدلها می شود که بایستی به این نکات توجه کرد. برای مثال تکنولوژی استفاده از تیغه های گرافیتی در نوک حلزونیها باعث افزایش گازبندی و عدم تداخل گازها می شود و در عین حال باعث اصطکاک نیز نمی شود که نتیجه آن افزایش راندمان است.

همچنین بایستی توجه کرد که گاز برگشتی به کمپرسور در حین عبور از سیم پیچ کمپرسور مجبور است تا ارتفاع قسمت کمپرس کردن بالا بیاید و در نتیجه در مواردی که برگشت مایع پیوسته بوجود می آید می توان از اطمینان کارکرد این کمپرسورها نسبت به دیگر انواع کمپرسور اطمینان بیشتری داشت.

زمانی که از لوله کشی و درست عمل کردن فرمان چیلر تراکمی و یا سردخانه اطمینان دارید می توانید از کمپرسور اسکرال استفاده کنید زیرا به دلیل فرار روغن ناچیز نسبت به کمپرسورهای پیستونی و اسکرو دارای راندمان بالاتری هستند و تبادل حرارت در اواپراتور و کندانسور افزایش می یابد.

در حین حرکت اسکرالها در یکدیگر چندین حلال گاز فشرده و در حال فشرد سازی تشکیل می شود. که باعث پیوسته شدن جریان کمپرس کردن نسبت به کمپرسورهای سلندر پیستونی می شود.

عیب این کمپرسورها را نیز می توان عدم قابلیت تعمیر و یا تعمیر آن توسط معدودی از تعمیرکاران کمپرسور و موجود نبودن بسیاری از قطعات لوازم یدکی کمپرسور نامید.

برای مشاوره می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *