چیلر تراکمی

نصب و راه اندازی کمپرسور کارلایل کریر

نصب و راه اندازی کمپرسور کارلایل کریر 06E

دستورالعمل نصب و راه اندازی کمپرسور کارلایل کریر 06E

این دستورالعمل نصب و راه اندازی کمپرسور کارلایل کریر O6D و O6E به شما در حداقل رساندن خرابی کمپرسور خرابی کمپرسور به دلایل راه اندازی در حالت فلودد، برگشت مایع و کارکرد بدون یا کم روغن کمک می کند.

راه اندازی قبل از روشن شدن کمپرسور

  1. تمام ولتاژهای برق ورودی را چک کنید. (حداکثر مجاز اختلاف ولتاژ 2% است)
  2. تست نشتی را با فشار ازت انجام دهید و تا mbar5 چیلر تراکمی را وکیوم کنید.
  3. اگر سیستم دارای پرشر روغن (oil Safty switch) است، لطفاً قبل از راه اندازی، چک شود.
  4. تمام شیرهای سرویس باید در زمان شارژ مایع به قسمت فشار بالای سیستم بسته باشند.
  5. سطح روغن را در کمپرسور چک کنید. سطح روغن در کمپرسورهای 06E باید بین یک هشتم تا سه چهارم سایدگلس باشد. و در کمپرسورهای 06D این مقدار بین یک دوم تا یک چهارم سطح سایدگلس است. برای کاربری درست باید خط متعادل کننده روغن نصب و تراز باشد.

به ویژه در کمپرسورهای 06E ، سطح زیاد شارژ نکردن روغن بسیار مهم است.

  1. بعد از این که سطح روغن چک شد و شارز گاز سیستم انجام شد، آخرین مرحله باز کردن شیرهای سرویس کمپرسور است.

(a شیر سرویس دیسچارج و خط متعادل کننده را باز کنید. (در صورتی که کمپرسور موازی است)

(b شیر سرویس ساکشن را ½ تا 1 دور باز کنید تا به اندازه ای باشد که کمپرسور به دلیل سوئیچ فشار پائین خاموش نشود.

این کار باعث جلوگیری از Flood back (برگشت حجم بالایی از مایع) در زمان راه اندازی می شود.

  1. در سیستم های کندانس آبی، شیر کندانسور را باز کنید تا آب به کندانسور برسد.
  2. در سیتم های کندانس هوایی، فن های کندانسور را روشن کنید.
  3. اطمینان پیدا کنید تمام شیرها باز است و فن ها در مدار هستند.
  4. در سیستم های موازی،یک کمپرسور را در یک زمان روشن کنید.

راه اندازی کمپرسور

  1. کلیدهای فرمان و قدرت را در مدار بیاورید.
  2. در زمان راه اندازی، به هر گونه صدای غیر معمول گوش دهید.

در صورت شنیدن هر گونه صدای غیر معمول، کمپرسور را خاموش کنید.

دلایل ممکنه عبارتند از:

  1. ضربه مایع
  2. سطح روغن کم
  3. لرزش زیاد
  4. شیر سرویس ساکشن را بعد از 3 دقیقه به صورت کامل باز کنید. مطمئن شوید سطح روغن در میزان استاندارد قرار دارد.

روغن اضافه در کمپرسورهای 06E می تواند باعث پارگی واشر و سر سیلندر و سوپاپ ها شود.

  1. مبرد به صورت مایع به هیچ عنوان نباید اجازه بازگشت به کمپرسور پیدا کند.
  2. اگر مبرد مایع به کمپرسور بازگردد، شیرانبساط را تنظیم کنید. مطمئن شوید میزان سوپرهیت گاز برگشتی به کمپرسور خیلی پائین نیست.

برای کمپرسورهای 06E و 06D در سیستم های موازی مهم است که خط متعادل کننده روغن (Oil equalization line) از روغن پرنشود. زیرا در صورت پرشدن خط متعادل کننده روغن، باعث جلوگیری از متعادل شدن گاز بین کمپرسورها می شود و بنابراین از متعادل شدن روغن بین کمپرسورها جلوگیری می کند. در صورتی که کف در سایدگلس در حین کارکرد مشاهده شد (بعد از 15 دقیقه کارکرد کمپرسور)، روغن زیاد در کمپرسور وجود دارد. هرچند خط متعادل کننده روغن مورد قبول است اما بسیاری از کمپرسورها دارای ریگلاتور و فلوتر روغن، اویل سپراتور و مخزن ذخیره روغن هستند.

کاربردهای چند کمپرسوره 06E:

یونیت هایی که از 3 یا چند کمپرسور 06E استفاده می کنند نیاز به متعادل کننده فشار بین موتورهای کمپرسور هستند. و در مورد کمپرسورهای موازی 2 تایی نیز به شدت توصیه می شود. روش کار استفاده از یک لوله یک چهارم یاسه هشتم اینچ برای متصل کردن قسمت سیم پیچ موتورها، از زیر قسمت هوزینگ موتورهای کمپرسورهاست. این کار باعث جلوگیری از جمع شدن حجم زیادی از روغن در متور کمپرسور در زمان خاموشی می شود که در زمان راه اندازی باعث پدیده ضربه می شود.

توجه: خط متعادل کننده موتور کمپرسورها باید به همراه خط متعادل کننده روغن اجرا شود.

می توانید سوالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ سایت این گروه مهندسی مطرح کنید.