تعمیر کمپرسور

خرابی کمپرسور کوپلند

خرابی کمپرسور کوپلند

خرابی کمپرسور کوپلند : یک کمپرسور 35 اسب کوپلند را با هم بررسی میکنیم.سرسیلندر را باز کردیم و متوجه شدین مقداری روغن از ولو پلیت به بیرون ریخته است.این نشان دهنده فرار روغن از کمپرسور است . در داخل سرسیلندر حجم بالایی از روغن وجود دارد.یکی از مشکلات اساسی فرار روغن است . رینگ ها به شدت خوردگی دارند و همین خوردگی در نهایت باعث فرار روغن می شوند.اویل پمپ را نیز باز کردیم. نشست مس و خوردگی در اویل پمپ کاملا مشهود است.کف اویل پمپ و چرخ دنده های اویل پمپ هم خوردگی وجود دارد.قسمت انتهایی بوش در عقب نیز خوردگی دارد پس فرار روغن هم وجود دارد.نشست مس میتواند نشانه اسیدی شدن سیستم باشد.و یا اینکه میتواند نشانه ای از بیش از حد گرم شدن باشد.درب سمت روتور را باز میکنیم تا وضعیت سیم پیچ را بررسی کنیم.در سیم پیچ هم سوختگی اتفاق افتاده است.همونطور که مشاهده میکنید کمپرسور در حالت بیش از حد گرم شدن کار کرده است و همین عامل باعث سوختن سیم پیچ شده است . بعد از خارج کردن روتور میتوانیم به قسمت مکانیکی دسترسی داشته باشیم.علل خرابی را با هم بر می‌شماریم.

اسیدی بودن سیستم
بیش از حد گرم شدن کمپرسور
خوردگی رینگ ها
فرار روغن
پس از باز کردن کارتر شاتون ها را بررسی میکنیم.شاتون های سمت بوش دچار خوردگی شده.در این مواقع حتما میل لنگ را هم بررسی کنید.تا از شیار های به وجود آمده مطمئن شوید.کف شاتون ها نیز دچار خوردگی شده
خرابی کمپرسور کوپلند

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *