چیلر جذبی

تعمیر چیلر جذبی میتسوبیشی

تعمیر چیلر جذبی میتسوبیشی

تعمیر چیلر جذبی میتسوبیشی : چیلر جذبی کهدر فیلم زیر مشاهده می کنید یک چیلر جذبی 1370 تنی تک اثره میتسوبیشی است. در این فیلم می خواهیم علت به وجود آمدن مشکل برای این چیلر را با هم بررسی کنیم. این چیلر دچار افت شدید راندمان، گرفتگی نازل ها، عدم پاشش آب در اواپراتور و همچنین لیتیم برماید در ابزوربر بوده است. داخل چیلر نازل ها دچار گرفتگی چه در قسمت اواپراتور و چه در قسمت ابزوربر شده بودند و همینطور المیناتورها پوسیده بودند و ریزش کرده بودند و در حدود 3 تن فلزات خورده شده از داخل چیلر به بیرون کشیده شد. و وقتی که موشکافی می کنیم علت به وجود آمدن چنین پدیده ای را می توانیم به یک سری موارد برسیم. یکی از علت های اصلی به وجود آمدن خوردگی بالا در چیلر جذبی وکیوم ضعیف، ورود هوا، نشتی و در نتیجه خوردگی فلزات آهن و مس در داخل چیلر است. اما چرا در این چیلر این اتفاق افتاده است؟ وقتی که چیلر نصب شده از روز اول راندمان خوبی نداشته است. بنابراین به این نتیجه می رسیم که یک مشکل اولیه در این چیلر وجود داشته که نمی توانسته راندمان خوبی داشته باشد.

درست است که نازل ها گرفتگی پیدا کردند و المیناتورها ریزش کردند اما این ها متعاقب مشکل اولیه می باشد. یعنی اینکه مشکلی در ابتدا وجود داشته که این مشکلات به وجود آمده اند. پس موشکافی کردیم در درون چیلر که علت چه چیزی می تواند باشد. پرسنل اعلام کردند که این چیلر به خوبی وکیوم نمی شد. بنابراین به سراغ سیستم پرچ می رویم. همانطور که می بینید در داخل سیستم پرچ 2 لوله از ابزوربر گرفته شده است. لوله ای که در کف ابزوربر می بینید لوله ی سمت راستی است که این یکی از لوله هایی هستش که وارد سیستم پرج می شود. لوله دومی که از بالای سطح لیتیم برماید وارد چیلر جذبی می شود را می خواهیم ببینیم که در داخل چیلر جذبی به کجا رفته است. همانطور که می بینید لوله سیستم پرچ به بدنه جوش داده شده است. اما بدنه سوراخ نشده است پس عملا سیستم پرچ در زمان روشن بودن چیلر ازمدار خارج بوده پس به همین دلیل خیلی ساده و یک ایراد اساسی توسط سازنده باعث شده تا این چیلر راندمان خوبی نداشته باشد و دچار چنین خوردگی های بالایی شود. پس ما یک درصد ناچیزی از مشکلات را میتوانیم به عهده سازنده بگذاریم. اتفاقاتی که در حین ساخت می افتد و در خط تولید، چیلر به خوبی مونتاژ نمی شود و قطعاتی که در داخل چیلر جا می ماند و یا قسمتهایی به درستی اسمبل نمی شود و این مشکل، مشکلی هست که هم برای کمپرسور و هم برای چیلر تراکمی و جذبی وجود دارد. درصد این مشکل بسیار پایین است اما بایستی توجه کنیم که چنین مواردی را هم در نظر بگیریم. اگر روز اول به سیستم پرج این چیلر دقت می شد که چرا به خوبی عمل نمی کند شاید الان نیاز نبود که 3 تن اکسید های فلزی از چیلر بیرون کشیده شود و راندمان چیلر افت پیدا کند و نتواند بردوتی که باید را تولید نماید.

تعمیر چیلر جذبی میتسوبیشی

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *