چیلر جذبی

تعمیر پمپ وکیوم کوپلینگی

تعمیر پمپ وکیوم کوپلینگی

تعمیر پمپ وکیوم کوپلینگی

پمپ وکیوم برای وکیوم چیلر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پمپ‌ها باید مکرراً مورد بازرسی قرار گیرند.

در موارد بسیاری مشاهده می‌شود که:

  • پمپ وکیوم کار می‌کند
  • عمل خلا کردن را انجام می‌دهد

اما میزان خلا پایین است.

این مشکل معمولا دو علت دارد:

  1. خط دار شدن سیلندر
  2. خط دار شدن تیغه های کارتریچ

این یک پمپ وکیوم کوپلینگی است. این پمپ توانایی در خلا کردن را ندارد. بنابراین باید تعمیر شود. پمپ وکیوم مورد نظر پمپی دو مرحله‌ای است.

برای تعمیر پمپ وکیوم کوپلینگی باید کارکرد آن را تست کنیم.

برای تست کارکرد پمپ وکیوم نیاز به نصب گیج خلا بر روی پمپ است. برای دسترسی به استیج‌ها، ابتدا پوسته پمپ وکیوم را باز می‌کنیم. با جدا کردن پین‌ها و پیچ‌ها به روتور خارج از مرکز داخلی دسترسی پیدا می‌کنیم.

پمپ‌های وکیوم به دلیل کارکرد بدون روغن وکیوم دچار خوردگی تیغه‌های کارتریج می‌شوند. استفاده از روغن‌های نامناسب و آلودگی نیز این نتیجه را دارد.

همچنین سیلندر پمپ وکیوم دچار خوردگی می‌شود. خوردگی کارتریج‌ها باعث عدم مکش مناسب می‌شود. که خلاء نامناسب را در پی دارد.

تیغه‌ها با نیروی گریز از مرکز بر روی دیواره سیلندر حرکت می‌کنند.

  • اگر تیغه‌ها خراش‌دار شوند
  • سیلندر خط بیفتد

باعث داشتن عدم وکیوم مناسب می‌شود. و نمی‌تواند مکش را به درستی انجام دهد.

استیج دوم پمپ وکیوم را باز می‌کنیم. و وضعیت این قسمت را هم بررسی می‌کنیم. روغن وکیوم نقش اساسی در عدم خوردگی سیلندر و تیغه‌ها دارد.

بعد از پولیش و صیقلی کردن تیغه‌ها و سیلندر پمپ وکیوم را می‌بندیم. و هر دو مرحله را دوباره مونتاژ می‌کنیم.

تست کارکرد پمپ وکیوم نکته‌ای اساسی است. و تنها مکش پمپ کافی نیست. و هر چند مدت باید میزان مکش پمپ وکیوم تست شود.

و از سلامت آن مطمئن شویم.

مشاوره با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند

مشاهده فیلم در یوتیوب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *