تعمیر کمپرسور

برگشت مایع در کمپرسور کوپلند

برگشت مایع در کمپرسور کوپلند

برگشت مایع در کمپرسور کوپلند : در حین تعمیرات کمپرسور سری 9R کوپلند، قسمت‌های مختلف آن باز شد و علت‌یابی برای خرابی آن انجام شد. اولین قسمتی که بررسی شد، اویل‌پمپ کمپرسور بود. پس از باز کردن قالپاق عقب، خوردگی در آن مشاهده شد و نیاز به تراشکاری وجود داشت. در بررسی چرخدنده‌ها، مشخص شد که در تعمیرات قبل اویل پمپ به خوبی نصب نشده است . همچنین، خوردگی در خود شفت و چرخ‌دنده‌ها مشاهده شد، در بررسی ولوپلیت کمپرسور، نشیمنگاه سوپاپ ساکشن به خاطر شکستگی سوپاپ به شدت زخمی شده بود. وضعیت ولوپلیت خوب بود . در ادامه بررسی کمپرسور، بوش عقب نیز مورد بررسی قرار گرفت. پس از باز کردن آن، مشخص شد که بوش دچار خوردگی شده است و نیاز به تعویض دارد. این بوش از جنس PTFE بوده . در بررسی سرسیلندر، مشخص شد که کمپرسور در معرض هوای آزاد قرار گرفته است و بیش از حد گرم شده است. پس از باز کردن ولوپلیت، مشخص شد که با وجود بیش از حد گرم شدن، برگشت مایع نیز وجود داشته است.

یک نکته جالب در مورد کمپرسورهایی که دچار بیش از حد گرم شدن می‌شوند خستگی است و سوپاپ‌ها دچار شکستگی میشوند. اما در بررسی سوپاپ‌های این کمپرسور، مشخص شد که وضعیت آن‌ها به گونه‌ای نبود که دچار خستگی شده باشند و سوپاپ بشکند. بنابراین، ممکن است مشکل از شیربرقی یا اکسپنشن ولو باشد که باید از داخل سیستم چک شود.

برای تعمیرات کامل کمپرسور، تمام این موارد باید اصلاح شوند. در بررسی ولوپلیت کمپرسور، نشیمنگاه سوپاپ ساکشن به خاطر شکستگی سوپاپ به شدت زخمی شده بود. وضعیت ولوپلیت خوب بود و نیاز به تعمیر داشت. همچنین، سوپاپ‌ها نیز آسیب زیادی ندیده بودند و با وجود تعویض، به خاطر بیش از حد گرم شدن دچار خستگی نشده بودند.

در ادامه بررسی کمپرسور، سیم‌پیچ نیز مورد بررسی قرار گرفت. سیم‌پیچ در ظاهر کاملاً سالم بود و فابریک بود. پس از باز کردن و برداشتن روتور، با استفاده از میگر، وضعیت سیم‌پیچ چک شد. تست با میگر با قرار دادن ولتاژ 500 ولت انجام شد. در صورتی که ولتاژ بالا باشد یا زمان تست زیاد باشد، ممکن است به شارلاک سیم‌پیچ آسیب برسد. تست با اتصال یک سر به بدنه و یک سر به سیم‌پیچ انجام شد. همچنین، تست دوباره با اتصال به ارت نیز انجام شد.

برگشت مایع در کمپرسور کوپلند

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. برای مشاوره با کارشناسان گروه مهندسی مهر اسپند با شماره 09123873563 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *