چیلر تراکمی و کمپرسور

اکسپنشن ولو الکترونیک دانفوس

اکسپنشن ولو الکترونیک دانفوس

اکسپنشن ولو الکترونیک دانفوس

در این فیلم درباره اکسپنشن ولو الکترونیک دانفوس مدلهای 12.5 و 25 که در تصویر می‌بینید صحبت می کنیم. بدنه شیرهای اکسپنشن ولو الکترونیک از برنج و اتصال ورود و خروج مسی می باشد. که این ویژگی امکان جوش دادن در سیستمهای تبرید تراکمی را برای ما فراهم می کند.

اکسپنشن ولو (شیر انبساط ترموستاتیک یا دمایی) وظیفه کنترل جریان مبرد را به اواپراتور عهده دار است و با توجه به میزان سوپرهیت ورودی به کمپرسور (خروجی از اواپراتور) جریان مبرد را کنترل می کند و توانایی کنترل بالایی را داراست اما کنترل دقیق و راندمان بالایی ندارد.
جهت حفظ راندمان بالا و کنترل جریان مبرد دقیق و میزان سوپرهیت با کنترل زیاد از اکسپنشن ولوهای الکترونیک استفاده می شود که دارای راندمان بالایی هستند.

این شیرها توانایی کارکرد با انواع گازهای تبرید را دارا هستند. حداکثر فشار کارکرد در این شیرها 33 بار یا 480psig و حداکثر فشار آنها 45.56 بار که 660psig می باشد. آی پی این شیرها 67 هست که در بالای آنها نوشته شده است. اتصال الکتریکی یا کانکتوری که فرمان را به شیر می فرستد که استپ موتور حرکت کند اتصال N12 است. و مدل 4 پین است. برای راه اندازی یک شیر انبساط الکترونیک نیاز به موارد زیر داریم:

  • در مرحله اول ما نیاز به حس کردن دمای خروجی اواپراتور داریم. که این کار از طریق سنسور pt1000 انجام می شود.
  • دومین موردی که نیاز به اندازه گیری داریم فشار خروجی اواپراتور است. که این کار از طریق سنسور فشار aks32r انجام می دهیم.
  • سومین مورد یک کنترلر است. کنترلر مدل EKD 316 را استفاده می کنیم.
  • منبع تغذیه
  • و در انتها نمایشگری که به ما دما و سوپرهیت را نمایش می دهد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *