برج خنک کننده

انواع برج های خنک کننده

انواع برج های خنک کننده

انواع برج های خنک کننده

در اینجا انواع برج های خنک کننده و مشخصات آنها را برای شما شرح داده ایم:

 

– برج های خنک کننده جریان طبیعی

حرکت هوا در این برج وابسته به حرکت سیال موازی یا متقاطع است. به دلیل عدم استفاده از قطعات گردنده، هزینه نگهداری پایین است. به دلیل ارتفاع زیاد، فشار پمپ های مورد استفاده بایستی زیاد باشد. عملکرد وابسته به سرعت، جهت باد های معمولی که می وزد. هزینه بالای برج های خنک کننده وابسته به اجزای مکانیکی است. کارکرد این برج ها با هزینه و صدای کم است. به ندرت در سیستم های تهویه متبوع و تبرید مورد استفاده قرار می گیرند.

[cz_image size=”350×317″ css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_19624″ image=”8896″][/cz_image]
[cz_image size=”350×317″ css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_52708″ image=”8897″][/cz_image]

– برج های خنک کننده جریان طبیعی عظیم

تاثیر برج با افزایش ارتفاع آن زیاد می شود. نسبت به برج های اتمسفریک با عملکرد ثابت، عملکرد بهتری دارند. هزینه تعمیرات پایین است. برای کاربردهای با دمای حباب خشک بالا مناسب نمی باشند. هزینه اولیه این برج ها بالاست. کنترل دقیق دمای آب مشکل است. برای فشار بالای آب و حجم آب زیاد و اختلاف دمای زیاد کاربرد دارد. در سیستم های تبرید و تهویه به ندرت استفاده می شود. معمولا برای ژنراتورهای قدرت و صنایع بزرگ مورد استفاده است.

– برج های خنک کننده جریان اجباری متقاطع

فن در قسمت ورودی هوا قرار دارد. هوای ورودی دارای سرعت زیاد و در خروجی دارای سرعت کم است. برای گردش دوباره آب مناسب است. معمولا از فن های سانترفیوژ با ظرفیت بالا استفاده می شود. معمولا از برج های با فن محوری پر سر و صدا تر است. فن در ارتفاع پایین نصب می شود و بنابراین صدای آن کمتر است. احتیاج به دور بالای فن است. احتیاج به فضای کمتری برای فن است. معمولا دارای عملکرد صفر در مواقع عدم کارکرد فن هستند. در سیستم های تهویه و تبرید کاربرد گسترده ای دارد.

– برج های خنک کننده جریان اجباری متقاطع با پکینگ

فن معمولا در خروجی هوا و در بالای برج نصب می شود. سرعت هوای ورودی پایین تر از هوای خروجی است. امکان استفاده از فن با دور کم و صدای کم وجود دارد. می تواند با یا بدون پکینگ مورد استفاده قرار گیرد. فن و موتور در رطوبت قرار دارد بنابراین خوردگی بالاست و احتیاج به تعمیرات نیز بالاتر است.  فن بیشتر قابلیت لرزش را دارد و دسترسی سخت تر است. 15 % راندمان می – % معمولا در حالت فن خاموش دارای 10 باشند. در سیستم های تهویه و تبرید کاربرد زیادی دارد.

[cz_image size=”350×317″ css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_29510″ image=”8898″][/cz_image]
[cz_image size=”350×317″ css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_86116″ image=”8899″][/cz_image]
[cz_image size=”350×317″ css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_46817″ image=”8900″][/cz_image]

– برج های خنک کننده جریان متقاطع

هوا به صورت عمودی و در خلاف آب حرکت می کند. سردترین آب با خشک ترین هوا در تماس است تا بیشترین راندمان را داشته باشد. برای تعمیرات می تواند دسترسی سخت داشته باشد. در موارد استفاده در کاربردهای کوچک با فن سانترفیوژ عملکرد خوبی دارد. در سیستم های تهویه و تبرید کاربرد زیادی دارد.

برج های خنک کننده جریان متقاطع دوبل

هوا به صورت عمودی از پکینگ ها عبور می کند. و آب در جهت معکوس آن رو پایین میریزد. و به دلیل تشکیل لایه نازک از آب در پکینگ ها، سطح تبادل بالا می رود. دسترسی برای نگه داری آسان تر می باشد. به دلیل کاهش ارتفاع احتیاج به هد پمپ کمتری می باشد. به دلیل حجم بالای آب ریزشی امکان رسوب گذاری پایین می آید. هوا از دو سمت برج وارد می شود. در سیستم های تهویه و تبرید کاربرد گسترده ای دارد.

[cz_image size=”350×317″ css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_84167″ image=”8901″][/cz_image]
[cz_image size=”350×317″ css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_86553″ image=”8902″][/cz_image]

– برج های خنک کننده مدار بسته

در سیستم بسته آب با هوا در تماس نیست. انواع مختلفی از سیال را می توان در این نوع برج ها به عنوان سیال خنک شونده به کار برد. سیال با اتمسفر در تماس نیست. احتیاج به حجم کم آب در این سیستم است. هم می توان با نیروی اجباری و هم به صورت طبیعی از این برج ها استفاده کرد. احتیاج به مواد افزودنی و خوردگی پایین است. کاهش مصرف انرژی پمپ ها از مزیت های این سیستم است. افزایش انرژی مورد نیاز فن ها مورد نیاز است. در صنایع مورد استفاده زیادی دارد.

[cz_image size=”350×317″ css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_100926″ image=”8903″][/cz_image]
[cz_image size=”350×317″ css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_43222″ image=”8904″][/cz_image]

– برج های خنک کننده آبشاری

عملکرد پایینی دارند. عملکرد این نوع از برج ها وابسته به سرعت و جهت باد است. در سیستم های تهویه و تبرید کاربرد کمی دارند.

برای اطلاعات بیشتر و همچنین نصب و راه اندازی انواع برج های خنک کننده با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *