چیلر تراکمی و کمپرسور

انواع اکسپنشن ولو ها

انواع اکسپنشن ولو ها

انواع اکسپنشن ولو ها

در سردخانه ها و چیلرهای تراکمی بنا به موردهای استفاده از انواع مختلفی از اکسپنشن ها استفاده می کنند. مانند اکسپنشن ترموستاتیک. AVE. اکسپنشن الکترونیکی و…

اکسپنشن ولو ها را میتوان دسته بندی های مختلفی انجام داد اما در حالت کلی می‌توان اکسپنشن ولو ها را به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

  1. اکسپنشن ولو های ترموستاتیک
  2. اکسپنشن ولو های الکترونیک

اکسپنشن های ترموستاتیک طرح قدیمی اولیه اکسپنشن ولو ها می باشند. این اکسپنشن ها دارای حبابی می باشند که دمای ساکشن بر روی آنها تاثیر می گذارد. همچنین در بعضی از مدل ها که دارای اکولایزر هستند فشار ساکشن نیست. بر روی کله گی اکسپنشن از طریق یک لوله وصل می‌شود. و فشار ساکشن نیز در باز کردن و بستن شیر موثر است.

انواع اکسپنشن ولو های الکترونیک دارای یک شیر با یک موتور سروو هستند و همچنین از یک درایو فرمان می‌گیرند این درایو برای دادن فرمان به شیر که شیر باز باشد یا بسته و یا درصد باز شدن چقدر باشد نیاز به دو پارامتر دارد.
یک عدد ترانسمیتر فشاری در خط ساکشن نصب می‌شود و همچنین یک سنسور دما نیز در خط ساکشن نصب می گردد که دما و فشار خط ساکشن را می‌خواند و به درایو انتقال میدهد درایو میزان سوپرهیت خط ساکشن را محاسبه می کند و فرمان باز و بسته شدن را به شی که دارای یک موتور سروو است ارسال می کند.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *