آموزش چیلر و سردخانه

اجزای کمپرسورهای اسکرو هنبل Rc-2

اجزای کمپرسورهای اسکرو هنبل Rc-2

اجزای کمپرسورهای اسکرو هنبل Rc-2

1.پوسته ی کمپرسور

پوسته  ی کمپرسور قسمتی است که محفظه تراکم ، اکونومایزر، شیر برقی های کنترل ظرفیت و مسیرهایِ روغنکاری در آن قرار دارد.

2.هوزینگِ قسمت ِسیم پیچی

سیم پیچیِ این کمپرسورها در هوزینگِ جداگانه ای نصب می شود و سپس بر رویِ روتور نصب می شود.

3.اویل سپراتور

این سری از کمپرسورها کامپکت هستند و قسمت جدا کننده روغن به همراه کمپرسور است و مخلوط گاز و مبرد قبل از خروج از کمپرسر از این قسمت رد می شوند تا گاز و روغن جدا شوند و روغن به تشتک کمپرسور باز گردد.

4.روتور

روتور وظیفه انتقال نیرو از سیم پیچی به روتورهای نری و مادگی را برعهده دارد  و بر روی روتور نری نصب می شود.

5.استاتور

استاتور در این کمپرسورها در قسمت هوزینگ، جدا گانه نصب می شود.

6. واشرِ روتور

این واشر به وسیله یک پیچ ، روتور را در جای خود قفل می کند.

7. رینگ اسپیسر روتور

این واشر بین واشر نگه دارنده و روتور نری نصب می شود.

8.بَفِل اویل سپراتور یا جدا کننده روغن

وظیفه این قسمت انتقال گاز و روغن به صورت مخلوط به پشت کارتریچ ِاویل سپراتور است.

9. کارتریچ ِجداکننده روغن

در این قسمت گاز از روغن جدا می شود و روغن به تشتک روغن باز می گردد و گاز به خروجی دیسچارج ارسال می گردد.

10.پیستون

پیستون وظیفه انتقال نیروی هیدرولیک را به میله پیستون را بر عهده دارد

11.رینگ پیستون

رینگ وظیفه گازبندی را دارد تا پیستون دقیقا بر اساس ظرفیت مورد نیاز حرکت کند.

12.میله پیستون

میله پیستون نیروی حرکتی را از پیستون به اسلایدر منتقل می کند.

13.درپوشِ نشیمنگاه ِبلبرینگ ها

برای روغنکاری و جلوگیری از فرار روغن از محفظه ی بلبرینگ ها، این قطعه وجود دارد.

14.مدولاسیون اسلاید ولو

این قطعه با حرکت در نشیمنگاه خود باعث تغییر ظرفیت می شود.

15. خار اسلاید ولو

این خار حرکت ِاسلایدر را در یک کورسِ حرکتی محدود می کند.

16.بلبرینگ های دیسچارج

این بلبرینگ ها بر روی روتورهای نری و مادگی نصب می شوند و باعث تنظیم لقی هایِ محوری و شعاعی می شوند.

17.حلقه ثابت کننده دیسچارج

این حلقه بین بلبرینگ ها و دیسک فنری نصب می شود.

18.دیسک فنری

این دیسک فنری بر روی حلقه ثابت کننده دیسچارج نصب می شود.

19.مهره چاکنت

این مهره با ثابت کردن بلبرینگ ها، باعث تنظیم میزان لقی روتورهای نری و مادگی می شود.

20.روتور نری

رتور نری وظیفه انتقال نیرو از قسمت ساکشن و روتور سیم پیچ به محفظه کمپرس  را بر عهده دارد . با چرخیدن  این روتور در روتور مادگی، عملیات کمپرس انجام می شود .

21.بلبرینگ های ساکشن

در قسمت ساکشن بر روی روتورهای نری و مادگی، رولبرینگ هایی نصب می شود تا حرکت شعاعی را محدود کند.

22.کارتریچ فیلتر روغن

روغن با عبور از روی سطح فیلتر و ورود به داخل فیلتر و سپس ارسال برای روغنکاری، فیلتر می شود.

23.فیلترِ ساکشن

همانند دیگر کمپرسورها برای جلوگیری از ورود آلورگی به کمپرسور، یک فیلتر ساکشن در این کمپرسورها وجود دارد.

24.هیترِ روغن

هیتر روغن وظیفه گرم کردن روغن در زمان خاموشی را داراست تا از مخلوط شدن گاز و روغن جلوگیری شود.

25.روغنِ تبرید

این کمپرسورها بنا به نوع مبرد مورد استفاده از روغن های پلیول استر یا معدنی استفاده می کنند.

26. فلنچ ِساکشن

از طریق این فلنچ، شیرِ ساکشن و لوله ی ساکشن به کمپرسور متصل می گردد.

27.فلنچ دیسچارج

از طریق این فلنچ شیر دیسچارج و لوله دیسچارج به کمپرسور متصل می گردد.

28.جعبه ترمینال

با اتصال کابل های قدرت و ترمیستورها به پیچ های ترمینال، امکان گاز بندی کمپرسور در قسمت سیم پیچ بوجود می آید.

29.مهره های ترمینال برق

توسط مهره های ترمینال برق امکان اتصال کابل های قدرت فراهم می آید.

30.ترمینال برق

در جعبه ترمینال برق مسیر مدار فرمان قرار دارد و همچنین رله ی محافظِ کمپرسور نیز در جعبه ترمینال نصب می گردد.

31.شیرِ یکطرفه ی دیسچارج

کمپرسورهای اسکرو برای جلوگیری از گردیدن به صورت معکوس دارای شیر یکطرفه هستند تا از گردیدن معکوس روتورها در زمان خاموشی جلوگیری شود.

برای خرید قطعات کمپرسور های هنبل با شماره 09123873563 تماس حاصل فرمایید

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *