چیلر تراکمی و کمپرسور

روش کار آنلودر کمپرسور کریر

روش کار آنلودر کمپرسور کریر

روش کار آنلودر کمپرسور کریر

آنلودر قطع کن ساکشن (suction cut off) به عنوان یک آپشن بر روی کمپرسورهای 4و6 سیلندر کریر کارلایل O6D/E قرار دارد. و در دو مدل الکترونیکی و کارکرد با فشار گاز وجود دارد. در اینجا با روش کار آنلودر کمپرسور کریر آشنا خواهیم شد:

کارکرد کنترل ظرفیت الکترونیکی

در این روش با استفاده از جریان الکتریسیته و برقرار شدن بوبین آنلودر عمل می‌کند. تنظیماتی برای این نوع از آنلودر نیاز نیست. زمانی که بوبین برقرار نیست، مسیر لوود (Load) باز است. و زمانی که شیر برقی، برقراراست، مسیر برای آنلودر (unload) یا بی بار شدن باز است. و در زمان برقرار شدن گاز داغ دیسچارج اجاره بای پس شدن به ساکشن را پیدا می کند.

کنترل ظرفیت با فشار گاز ساکشن

کنترل ظرفیت بوسیله کنترل فشار ساکشن و فعال شدن با فشار دیسچارج کار می کند.

در شروع راه اندازی این کنترل کار نمی کند. تا این که اختلاف بین فشار ساکشن به حدود 25psi برای کمپرسور o6D و 33psi برای کمپرسورهای o6E برسد.

زمانی که فشار ساکشن به اندازه کافی بالاتر از نقطه تنظیم فنر برسد. فنر حرکت کرده و مسیر باز می شود. زمانی که فشار ساکشن به اندازه کافی افت کند، فنر کنترل کننده منبسط می شود.

تنظیم آنلودر کنترل فشار کمپرسور کریر

برای این کار در پوش مهره تنظیم را باز کنید. با هر دور چرخاندن پاد ساعتگرد پیچ تنظیم 7.2psi فشار کاهش پیدا می کند. با چرخاندن این پیچ به صورت ساعتگرد فشار افزایش می یابد. این آنلودر بین 0-85psi قابل تنظیم است. و با 5/11 دور چرخاندن پیچ (پادساعتگرد)، میزان ست پوینت به 0 می رسد. (در این نقطه فشار حداقل 6psi است). و هر دور چرخاندن پیچ (ساعتگرد) فشار را افزایش می دهد. (1.5psi) و تقریبا 10 دور چرخاندن فشار را به 22psi می رساند.

مشاهده فیلم در کانال یوتیوب مهراسپند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *