چیلر تراکمی و کمپرسور

گیج مانیفولد یا گیج ترکیبی

گیج مانیفولد یا گیج ترکیبی

گیج مانیفولد یا گیج ترکیبی

گیج مانیفولد یا گیج ترکیبی یج مانیفولد ابزاری است که برای شارژ گاز و تعمیر تجهیزات تبرید مورد استفاده قرار می گیرد. این گیج از دو قسمت فشار بالا(قرمز) و فشار پایین(آبی) تشکیل شده است. انتخاب گیج استاندارد جهت انجام تعمیرات بسیار مهم است. در سالهای اخیر گیج های دیجیتال با قابلیت نشان دادن دمای سابکول و سوپرهیت نیز به بازار آمده اند.

گیج دارای دو مسیر است. که به صورت ساعتگرد بسته شده و همانطور که در فیلم می‌بینید در این نشیمنگاه سبز رنگ از جنس نئوپرین (نئوپرین یک خانواده از لاستیک مصنوعی است که از پلیمریزاسیون تولید شده است) گاز بند می شوند. بنابراین هنگامی که شیر را می بندیم کف نشین بر روی نشیمنگاه نشسته، جریان مبرد اجازه عبور ندارد و اگر شیر را خیلی محکم ببندیم نشیمنگاه نئوپرین خورده شده و توانایی جلوگیری از ورود مبرد را ندارد.

شلنگ آبی رنگ به قسمت فشار پایین سیستم وصل شده و شلنگ قرمز رنگ به قسمت فشار بالای سیستم متصل می شود. سر دیگر شلنگ نیز به گیج مانیفلد متصل می شود. و فشار سیستم را توسط گیج های فشار بالا و پایین به ما نشان می دهد. در هر حالتی، چه شیر بسته باشد یا باز، گیج های فشار بالا و پایین فشار سیستم را به ما نشان می دهند. در این حالت شلنگ زرد رنگ یا شلنگ شارژ که در مرکز مانیفولد قرار دارد به مپسول متصل می کنیم در این حالت وقتی نشیمنگاه بسته است مبرد نمی تواند وارد قسمت گیج ها شود.

برای دیدن فیلم در یوتیوب اینجا کلیک کنید. و یا جهت مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *