آموزش چیلر و سردخانه

گرفتگی فیلتر درایر

گرفتگی فیلتر درایر

در مورد گرفتگی فیلتر درایر صحبت کردیم. زمانی که فیلتر درایر دچار گرفتگی می‌شود باید فیلتر درایر را عوض کنیم. هنگام تعویض فیلتر درایر به نوع درست فیلتر درایر دقت کنید. وقتی می­خواهیم فیلتر درایر را عوض کنیم می­توانیم سیستم را pump down کنیم. گاز سیستم را از قسمت فشار پایین جمع می­کنیم به قسمت فشار بالا می­فرستیم و بعد از آن می­توانیم فیلتر درایر را عوض کنیم. دو راه دارد، بعضی از فیلتر درایرها مهره ­ای هستند و ما می­توانیم درپوش فیلتر درایر را برداریم و فیلتر درایر را تعویض کنیم اما بعضی از فیلتر درایرها جوشی هستند ما در این موارد باید جوشکاری را انجام دهیم.

موقع کار بهتر است گاز ازت را از داخل لوله کشی فیلتر درایر رد کنیم که آلودگی­های جوشکاری داخل لوله باقی نماند و خارج شود. زمانی که فیلتر درایر را سفت کردیم باید از چند نکته مطمئن شویم: اولین کار وکیوم کردن است. وکیوم کردن را به خوبی انجام می­دهیم. بعد از آن شارژ گاز را انجام می­دهیم و مرحله سوم نشت یابی که خیلی مرحله مهمی در فیلتر درایرهای مهره ­ای است و در انتها سوپرهیت را چک می­کنیم که گازی که شارژ کردیم آیا به میزان کافی بوده یا خیر.

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *