چیلر تراکمی و کمپرسور

کنترل سطح روغن اسکرو بیتزر

کنترل سطح روغن اسکرو بیتزر

کنترل سطح روغن اسکرو بیتزر

در سری مدل های CSH-CSW کنترل سطح روغن اسکرو بیتزر توسط یک چشمی روغن انجام میشود. و اینک چشمی روغن این امکان را به ما می‌دهد. تا سطح روغن را در هنگام کارکرد کمپرسور کنترل کنیم. کارکرد سطح روغن کمپرسور در حین کارکرد این امکان را به ما می‌دهد که متوجه شویم در شرایط کارکرد آیا در کمپرسور روغن وجود دارد و یا نه.

سوالی که به وجود می‌آید این است که آیا این روش کنترل روشی مناسب و خوب است یا نه. و از طریق این روش کنترل روغن نمی توان اطمینان کاملی از وضعیت روغن کاری کمپرسور داشت. جواب این سوال کمی پیچیده است و نیاز به تحلیل زیادی دارد. بسیاری از شرکت های سازنده برای درک وضعیت روغنکاری کمپرسور از ترانسمیتر های فشاری استفاده می کنند. این ترانسمیترهای فشاری این امکان را به ما می‌دهند که متوجه شویم که در زمان کارکرد کمپرسور بعد از فیلتر چه  فشاری  وجود دارد.

گرفتگی فیلتر و تعویض آن

پس به این ترتیب زمانی که فیلتر روغن دچار گرفتگی شود می‌توان متوجه شد که فیلتر ما دارای مشکل است. و نیاز به تعویض دارد. اما کنترل سطح روغن در داخل کمپرسور نمی تواند ملاک بسیار قوی از روغن کاری مناسب باشد. بسیاری از موارد مشاهده شده است که کمپرسور دچار گرفتگی فیلتر شده و در نتیجه کمپرسور با شرایط روغن کاری کم کار کرده است. و دچار خرابی های بسیاری شده است. اما کنترل سطح روغن خطا را متوجه نشده زیرا روغن در داخل کمپرسور وجود داشته اما روغن کاری به خوبی انجام نمی‌شده است.
بنابراین کنترل سطح روغن کمپرسور اسکرو بیتزر یک آپشن بسیار مفید برای کارکرد بدون مشکل کمپرسور است. اما این موارد به صورت قطعی به ما این امکان را نمی دهد که متوجه شویم آیا روغن کاری به درستی انجام می‌شود یا نه.

برای مشاوره در زمینه کنترل سطح روغن اسکرو بیتزر می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *