آموزش چیلر و سردخانه

چرا کمپرسور اورلود میدهد ؟ قسمت دوم

چرا کمپرسور اورلود میدهد ؟ قسمت دوم

چرا کمپرسور اورلود میدهد ؟ قسمت دوم

مورد بعدی در مشکلات کمپرسور که موتور خطا می دهد و یا استارت نمی شود، مشکل در خود موتور است. این مشکل را می توان در پنج دسته تقسیم کرد:

  • عمل کردن اورلود موتور و کمپرسور
  • کثیف بودن سیکل
  • عمل کردن ترمیستور سیم پیچ کمپرسور
  • سوخته شدن سیم پیچ
  • نشتی سوپاپ ساکشن یا دیسشارژ

در زیر تمام موارد را بررسی می کنیم.

مورد اول اورلود موتور یا کمپرسور است. زمانی که بار سیستم زیاد می شود باید سردخانه یا جایی که در حال تهویه شدن است  را چک کنید و چند مورد را بررسی کنید:

مقدار کم یا زیاد بودن بار محیط

گرم بودن فضای محیط

اگر رگلاتور فشار دارید، رگلاتور فشار را چک کنید. و در صورت نیاز دوباره آن را تنظیم کنید.

حال بار سردخانه را روی زیاد بگذارید و پس از آن دوباره فشار ساکشن را چک کنید. و بر این اساس اگر روی سیستم رگلاتور دارید می توانید آن را تنظیم کنید. مهم ترین کاری که باید انجام دهید چک کردن نمودار envelope است. operating envelope را چک کنید و اینکه کمپرسور در محدوده مجاز اعلام شده از طرف شرکت سازنده مهم است. نکته دیگر اینکه می توانید یک KVL دانفوس را برای تنظیم کردن فشار در محدوده مورد نظر، نصب کنید.

ممکن است کمپرسور یا سیم پیچ اورلود کرده باشد. دلایل بسیار زیادی برای اورلود کردن کمپرسور وجود دارد. باید کل سیکل را بررسی کنید و بعد از آن به موتور برگردید.

نکته: برای تنظیم KVL، همانطور که در تصویر می بینید باید به سمت ساعتگرد بچرخانید مثبت هست و فشار بالا می رود. همچنین می توانید به سمت پادساعتگرد بچرخانید، منفی هست و فشار افت می کند. یک رگلاتور فشار هست که در بسیاری از موارد، مخصوصا در کاربری های دمای پایین بسیار کاربردی هست.

برای تعمیر کمپرسور و اطلاعات بیشتر درباره اینکه چرا کمپرسور اورلود میدهد با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *