آموزش چیلر و سردخانه

نشتی سوپاپ کمپرسور – قسمت پنجم

نشتی سوپاپ کمپرسور

نشتی سوپاپ کمپرسور – قسمت پنجم

یکی از مشکلاتی که باعث می شود دما و فشار کندانسور بالا برود و دیسچارج بالایی داشته باشیم سوپاپ های کمپرسور است. ممکن است سوپاپ های کمپرسور نشتی داشته باشند. زمانی که سوپاپ نشتی می دهد گاز داغ دیسچارج داخل سیلندر برگشته و دوباره کمپرس شده و باعث افزایش دمای دیسچارج می شود. برای رفع این مشکل چه کاری می توان انجام داد؟

شما می توانید به سایت گروه مهندسی مهر اسپند مراجعه کرده و آموزش های مرتبط را ببینید. آموزشهای مرتبط با چگونگی تعویض سوپاپو ولوپلیت آشنا شویم. می توانید این کار را در کمپرسورهای سمی هرمتیک انجام دهید و سوپاپ ها و ولوپلیت را تعویض کنید و مشکل نشتی سوپاپ را برطرف کنید.

چگونه متوجه شویم سوپاپ ها نشتی دارند یا خیر؟

در این حالت می توانید سیستم را پمپ دان کرده و گاز را جمع کنید. و ببینید آیا فشار گاز در حالت فشار پایین سریعا به بالا برمی‌گردد؟ در این صورت می توان مطمئن شد که سوپاپ ها گازبندی خوبی ندارند. و گاز به راحتی به داخل کمپرسور برگشته و از این طریق وارد قسمت فشار می شود. البته این روش تست برای سوپاپ دیسچارج است. سوپاپ های ساکشن هم ممکن است نشتی داشته باشند و زمانی که نشتی می دهند باعث افزایش فشار دیسچارج ما می شود.

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسورهای برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. برای مشاوره و تعمیر انواع کمپرسور با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *