چیلر تراکمی و کمپرسور

ناکافی بودن سابکول -قسمت شانزدهم

ناکافی بودن سابکول -قسمت شانزدهم

ناکافی بودن سابکول -قسمت شانزدهم

مشکل بعدی ناکافی بودن سابکول است. سابکول یا مادون سرد به دمایی گفته می شود که مربوط به خط مایع است. سابکول نشان می دهد که مبرد در خط مایع در چه فازی قرار دارد. و آیا برای ورود به اواپراتور مناسب است یا خیر. همچنین سابکول راندمان سیستم را مشخص می کند و نشان می دهد که آیا کندانسور به درستی کار می کند یا خیر. و نشان می دهد که آیا کندانسور مبردی را که به صورت سوپرهیت است را به حالت فاز مایع در می آورد؟

پس می توانیم با حباب هایی که در داخل سایت گلس داریم میزان سابکول را چک کنیم. برای متوجه شدن مقدار سابکول نیاز به دو دما داریم. یکی از این دماها، دمای اندازه گیری شده توسط ترمومتر از روی خط مایع می باشد. دومین نکته اینکه باید فشار کندانس را چک کنیم. پس یک فشار کندانس داریم. برای به دست آوردن دمای دوم، فشار را وارد جدول می کنیم و تبدیل به دمای معادل می کنیم. در اینجا دو عدد داریم که هر دوی آنها دمایی هستند. این دو عدد را که از هم کسر کنیم میزان سابکول مشخص می شود.

خیلی اوقات سابکول ناکافی ناشی از موارد عادی است:

  • کندانسور کثیف است، آن را تمیز کنید
  • فن های کندانسور را چک کنید.
  • گاهی اوقات یک مبدل سابکولر در خط مایع نصب می کنیم که دارای نکات زیادی است و باید رعایت شوند. اگر این مبدل سابکولر به درستی نصب نشده باشد، دچار مشکل می شود.

همانطور که در تصویر می بینید در تصویر پایین ورود و خروج مبدل نامناسب است.

گروه مهندسی مهراسپند دارای تخصصی ترین کارگاه تعمیرات کمپرسور برودتی در ایران است. در کارگاه گروه مهندسی مهراسپند تعمیرات سبک و سنگین و فوق سنگین بر روی کمپرسورهای تبرید انجام می گیرد و پس از تعمیر، کمپرسور در محل نصب و پس از کارکرد تحویل داده می شود و ضمانت کارکرد را داراست. جهت تعمیرات کمپرسور برودتی و مشاوره در زمینه شارژ مبرد ناکافی سیستم می توانید با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *