چیلر تراکمی و کمپرسور

علل خرابي كمپرسورها 3

علل خرابي كمپرسورها

کمپرسور ها دارای دسته بندی های اصلی است که ذکر شده است. اما بسیاری از موارد وجود دارد که در این دسته بندی ها گرم است. برای مثال یکی از این دسته بندی ها که در موارد خرابی در نظر نمی‌گیریم. خرابی ناشی از تعمیرات اشتباه است تعمیرات اشتباه یکی از عللی است که باعث می شود کمپرسور سریعاً یا در زمان کوتاه یا میان مدت دچار خرابی شود.

خرابی هایی که ناشی از تعمیرات اشتباه است را می‌توان در چند دسته اصلی تقسیم بندی کرد. در اینجا چند نوع از خرابی هایی که ناشی از تعمیرات اشتباه است را با همدیگر مرور می کنیم. مشاهده می‌شود که در بعضی از موارد از شاتون ها پیستونها بوش ها و رینگ های بی کیفیت استفاده می شود. که نتیجه آن آسیب کمپرسور در زمان‌های کوتاه مدت است.

میزان لقی

در بعضی از موارد میزان لقی ها بسیار کم در نظر گرفته می‌شود. و در بعضی از موارد دیگر میزان لقی ها زیاد در نظر گرفته می شود. برای مثال لقی شاتون در بعضی از مدل ها دارای پنج صدم میلیمتر است. اما مشاهده می شود که میزان لقی بسیار بالاتر از این عدد در نظر گرفته می‌شود. و باعث هدر رفت روغن و افت فشار روغن در میل لنگ می شود. و در نتیجه روغن به بوشها نمی‌رسد.

و نرسیدن روغن به گوش ها باعث می شود که بوش ها خورده شوند. در بعضی دیگر از موارد مشاهده می‌شود سیم پیچی به درستی انجام نمی شود. و سیم پیچی اشتباه باعث می‌شود به سرعت کمپرسور خراب شده و یا سیم پیچ بسوزد.
همچنین استفاده نکردن از ترکمتر یا صفت نکردن درست پیچ ها می تواند باعث شود که قطعات در حین کارکرد شل شوند. و شل شدن قطعات باعث آسیبهای شدید به کمپرسور شود.

علل خرابي كمپرسورها

  • ضربه زدن slugging
  • بیش از حد گرم شدن overheating
  • نقص در روغن کاری lack of lubrication
  • از دست دادن روغن loss of oil
  • برگشت مایع refrigerant floodback
  • نقص در برق تغذیه موتور electric motor failure

برای مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *