چیلر تراکمی و کمپرسور

طرز کار کمپرسور اسکرو هنبل

طرز کار کمپرسور اسکرو هنبل

طرز کار کمپرسور اسکرو هنبل

در این فیلم طرز کار کمپرسور اسکرو هنبل را با هم مشاهده خواهیم کرد. کمپرسورهای هنبل کاربرد زیادی در چیلرهای تراکمی، سردخانه ها و سیستم های یخساز دارند. در این فیلم سیستم اکونومایزر و همچنین سیستم تزریق مایع به قسمت سیم پیچ کمپرسور اسکرو و قسمت محفظه کمپرس کردن نشان داده شده است.

اجزای مختلف آن را با نقشه انفجاری می توانید مشاهده کنید. قسمت اویل سپراتور، قالپاق قسمت روتورها، اسلاید ولو و روتورها را مشاهده می‌کنید. همینطور قسمت سیم پیچ و قالپاق آن، قسمت ساکشن و فیلتر ساکشن را بر روی شیر سرویس مشاهده می کنید.

پروسه فشرده سازی در کمپرسورهای اسکرو

پروسه فشرده سازی به این صورت است که گاز ساکشن از طریق شیر سرویس وارد شده و سیم پیچ را خنک می کند. سپس وارد ابتدای روتورها می شود. روتورها با چرخش خود گاز را در طول مسیر فشرده می‌کنند. و به قسمت دیسچارج می فرستند. در قسمت دیسچارج همانطور که می بینید قسمت اویل سپراتور هست.

همچنین روش کارکرد کنترل بار و سیستم پله ای کنترل ظرفیت را پس از مشاهده فیلم می‌توانیم فرا بگیریم. و همچنین حالت بدون پله کنترل ظرفیت که قابلیت کارکرد در بارهای مختلف را به کمپرسور می دهد، نشان داده شده است.

برای مشاوره می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

دیدگاهی در مورد “طرز کار کمپرسور اسکرو هنبل

  1. مهدی پاکباز ششگلانی گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت فرهیختگان گروه مهندسی مهر اسپند
    سوال من در مورد قیاس بین کمپرسور بیتزر و هنبل است کدام بهتر هستند برای یک دستگاه چیلر با ظرفیت 25 تن تبرید هواخنک بالای صفر و آیا قطعات یدکی کمپرسور هنبل در مجموعه شما یا همکاران به راحتی قابل تامین میباشد یا خیر . ممنونم

    1. modir گفت:

      درود بر شما کمپرسور هنبل با ظرفیت 25 تن نداریم.
      بهتر است از کمپرسور های پیستونی کوپلند یا کریر استفاده کنید و در انتها از بیتزر.
      قطعات کمپرسور قابل تامین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *