چیلر جذبی

شرح وظایف استابیلایزر و سایکل گارد

شرح وظایف استابیلایزر و سایکل گارد

شرح وظایف استابیلایزر و سایکل گارد

در سیستم های جذبی لیتیوم بروماید هنگامی که چیلر در معرض خطر بروز یخ زدگی در قسمت اواپراتور قرار می گیرد و سیستم کنترل ضد یخ زدگی چیلر عمل نکند سایکل گارد وارد عمل می شود. و مقداری محلول در مبرد تزریق می کند. این عمل پدیده ای بنام اختلاط یا CONTAMINATION به وجود می آورد. که باعث توقف پروسه سرما سازی در چیلر می گردد.

هنگامی که دمای ژنراتور از مرز خط کریستال عبور کند و دمای محلول غلیظ بیش از اندازه داغ شود خطر کریستال و خشک شدن محلول زیاد خواهد شد. و استابیلایزر وارد عمل می شود. و شیر برقی آن که در مسیر مبرد خروجی پمپ مبرد قرار دارد باز شده و مبرد را به محلول رقیق و در بعضی از مدلها به محلول غلیظ تزریق می کند. و دستگاه را به صورت خودکار بالانس می کند.

در اینجا متذکر می شویم که همه چیلر ها این دو شیر را ندارند. و بعضی یکی و یا هر دو را دارند. توجه داشته باشید در صورت عمل کردن سایکل گارد جهت رفع اختلاط باید چندین بار به صورت دستی استابیلایزر را باز کنید. تا آلودگی رفع شود. و هنگام انجام عملیات حتما در چند نوبت غلظت و میزان اختلاط را اندازه گیری کنید. و تا رفع این موضوع باید عملیات ادامه پیدا کند.

عزیزان جهت دریافت پاسخ هرگونه سوال در این رابطه لطفا با مشاورین گروه مهندسی مهر اسپند تماس حاصل نمائید.

برای دیدن فیلم شرح وظایف استابیلایزر و سایکل گارد در یوتیوپ اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *